  • 91. Data: 2011-10-10 08:35:44
    Temat: Re: pogryzienie na terenie zamknietej posesji
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > ROTFL
    >
    > Nie rób uników, tylko się zadeklaruj - chcesz być ratowany czy
    > odizolowany?

    Mam udowadniać Twoje tezy? To nie mój pomysł miny i zasieki.
    A jeśli postanowię sobie je jednak zrobić, to przyjmę do wiadomości, że w
    razie czego, jeśli nie będzie miał kto ich w porę usunąć, to zejdę na ten
    zawał, bo pomoc nie bedzie miała jak dotrzeć. To się nazywa odpowiedzialność
    za własne wybory.

    > Patrz wyżej: jak tylko coś ci się nie podoba - zaraz "sovieticus".
    > Zupełnie jak prezes J.K.

    Nie "coś", tylko uzurpowanie sobie prawa do bezmyślnego łażenia
    gdziekolwiek, bo tak. A jak za bezmyślność trzeba zapłacić, to podnoszenie
    larum.

    > [ciach]

    > Tylko ty chcesz machać tymi pięściami na oślep.

    Dopóki nie sięgają twojego nosa - w czym problem? Jak przypadkiem oberwiesz,
    pozwiesz mnie o naruszenie twojego nosa i o milionowe odszkodowanie.
    J.
    EOT

  • 92. Data: 2011-10-10 08:54:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.10.2011 10:35, krys pisze:

    > Mam udowadniać Twoje tezy? To nie mój pomysł miny i zasieki.

    Ale śmiertelnie niebezpieczny duży drapieżnik na podwórku - to już tak.

> [...]
    > zawał, bo pomoc nie bedzie miała jak dotrzeć. To się nazywa odpowiedzialność

    Tylko twoja odpowiedzialność, którą chcesz na siebie brać, jest
    ograniczona twoją porażającą nieświadomością połączoną z brakiem wyobraźni.

    Np. czy zdajesz sobie sprawę, że ci nieszczęśni ratownicy będą mieli
    poważne problemy jeśli uszanują twoją wolę i nie będą ciebie ratować?

    I co w przypadku pożaru i twoich gości - masz na piśmie ich zgodę na to,
    żeby ich nie ratować z uwagi na "świętą granicę"?

    [ciach]

    > Nie "coś", tylko uzurpowanie sobie prawa do bezmyślnego łażenia
    > gdziekolwiek, bo tak. A jak za bezmyślność trzeba zapłacić, to podnoszenie
    > larum.

    No i teraz właśnie ty wychodzisz na "homo sovieticus", bo to właśnie za
    "wujcia Stalina" trzeba było mieć szczegółowe zezwolenie na "łażenie
    gdziekolwiek".

    W wolnym kraju można sobie "łazić gdziekolwiek" póki się nie trafi na
    zamknięte (na klucz) drzwi.

    [ciach]

    > Dopóki nie sięgają twojego nosa - w czym problem? Jak przypadkiem oberwiesz,
    > pozwiesz mnie o naruszenie twojego nosa i o milionowe odszkodowanie.

    No i teraz właściciel psa zostanie pozwany za to, że na ślepo "zamachnął
    się" psem i trafił w niewinną osobę.

  • 93. Data: 2011-10-10 09:02:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tapatik napisa?(a):

    > USA.

    Ok, USA - Druga Poprawka do Konstytucji Stanów Zjednoczonych jest
    konstytucyjną gwarancją prawa każdego obywatela do posiadania i noszenia
    broni (uwaga: posiadania i noszenia).

    > Cudzoziemiec wlazł na teren farmy i próbował zapytać się o drogę.
    > Farmer zawołał w slangu "freeze" zamiast "stop", po czym zastrzelił
    > delikwenta. Został uniewinniony przez sąd. Przynajmniej tak kiedyś w
    > gazecie wyczytałem.
    > Od razu zaznaczam - było to w czasach przedinternetowych, więc linkiem
    > nie dysponuję. Wycinkiem z gazety też nie.

    W tej opowieści jest tylko małe ziarnko prawdy bo jak Ci wyżej napisałem
    w USA każdy obywatel (po spełnieniu pewnych wymogów administracyjnych) w
    zasadzie ma prawo do posiadania oraz noszenia broni (są duże
    ograniczenia dotyczące gdzie może ją nosić i jak ma ją nosić).

    Nas jednak interesuje co się jednak dzieje jeśli ten obywatel jej użyje.
    Ano zwykle i obywatel, i broń zostają zatrzymani (obywatel może wykrecić
    się kaucją) i o tym czy broń została użyta zasadnie decyduje Sędzia. I
    tu robi się ciekawie bo sądy w niektórych ze stanów USA stosują bardzo
    luźną definicję obrony koniecznej. Przykład głośnej sprawy: 1993 -
    proces Rodneya Pearsa z Luizjany, który zastrzelił japońskiego studenta,
    który przez pomyłkę wszedł na teren jego posesji. Linią obrony, którą
    Sąd uznał było, że ten student nie znał angielskiego i nie zrozumiał
    ostrzeżenia: "Stój, bo strzelam!". Uwaga: ciąg zdarzeń wyglądał tak, że
    Pearsa zatrzymano, oskarżono o morderstwo i dopiero przed Sądem został
    uniewinniony. Gdzie tu uzasadnienie tezy: że USA jest "krajem, gdzie
    wtargnięcie na prywatny teren może zostać ukarane, w majestacie prawa
    zresztą, porcją ołowiu w głowę"?

    W każdym razie podobne wyroki zapadły także i w Polsce, np w procesie
    Władysława Hnatkowskiego (który zastrzelił uciekającego faceta, który
    ukradł radio z auta). Prokurator uznał ten czyn za zabójstwo i zażądał
    czterech lat pozbawienia wolności, obrońca odpowiedział, że działanie
    jego klienta "zmierzało do ochrony bliźniego w imię jego miłości
    i przeciwstawiania się przestępczości". Sąd Wojewódzki w Warszawie
    podzielił tę argumentację i - opierając się na przepisie o obronie
    koniecznej - wydał wyrok uniewinniający.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 94. Data: 2011-10-10 11:41:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Oct 2011, krys wrote:

    > I to wszystko zwalnia mnie z myślenia?

    Myślałem że dyskusja dotyczy prawa, ale może źle myślałem ;)

    > Jak widzę płot, ostrzeżenie, i tabliczke, to już mogę wleźć,
    > bo ktos podał mi zły adres?

    Przecież wątek zaczał się od drugiej strony, zaaplikuj
    to co sam napisałeś: czy płot, ostrzeżenie i tabliczka
    zwalniają z myślenia i zostawienia dostępu do "broni
    biologicznej" poprzez otwartą bramę?
    Nie, NIE odnoszę się do przypadku włamywacza.
    Doskonale widzę że dyskusja zdryfowała co nieco, ale
    usiłuję przymierzyć dramatycznie wyrażane tezy do wersji
    początkowej (a przynajmniej te "ogólne", bo powinny również
    pasować, czyż nie? - pomijam więc te które *wprost*
    dotyczą *wyłącznie* przypadku włamania lub innego "wdarcia")

    > Dziękuję, pozostanę przy swoich metodach.

    Zaczęło się od pytania o odpowiedzialność za wpuszczenie
    osoby, która natknęła się na atak psa. Bo jeśli inna wersja
    zostaje przekręcona, to ujmijmy to tak :P
    Jaką metodę proponujesz posiadaczowi psa i posesji?
    (bo o to jest pytanie, to nie osoba która weszła pytała)

    pzdr, Gotfryd

  • 95. Data: 2011-10-10 12:50:29
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-08 20:49:31 +0200, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> said:

    > Chciałeś napisać broniącego jego prawa do strachu i psychoz.

    Nie, wiem doskonale co chciałem napisać.
    Nawet to napisałem, a ty przeczytałeś nie to, co napisałem, a to,
    pasuje to twej fałszywej tezy.

    > Mi się marzy prawo obozowania na czyimś terenie jak w Szkocji.

    Paszporty nie są, zdaje się, nie do zdobycia...

    --
    Bydlę

  • 96. Data: 2011-10-10 13:25:41
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 10 Oct 2011 14:50:29 +0200, Bydlę napisał(a):

    > Nie, wiem doskonale co chciałem napisać.
    > Nawet to napisałem, a ty przeczytałeś nie to, co napisałem, a to,
    > pasuje to twej fałszywej tezy.

    Prawo broniące właściciela i własności już jest. I jest uczciwe bo
    ogranicza się do realnych zagrożeń, a nie fobii "żeby mi się nikt obcy na
    podwórko nie właził".

    > Paszporty nie są, zdaje się, nie do zdobycia...

    Nie trzeba, wystarczy dowód. Polecam. Tylko ja bym to chciał w PL bo tu też
    ładnie.

    Henry

  • 97. Data: 2011-10-10 13:40:07
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 15:25, Henry(k) pisze:

    > Prawo broniące właściciela i własności już jest. I jest uczciwe bo
    > ogranicza się do realnych zagrożeń, a nie fobii "żeby mi się nikt obcy na
    > podwórko nie właził".

    Sorry, ale naprawdę jesteś tak ograniczony, żeby nie widzieć związku
    pzyczynowo-skutkowego pomiędzy włóczeniem się każdego kto ma ochotę po
    cudzym ogrodzonym terenie a, jak to nazywasz "realnymi zagrożeniami"?
    Jak niby zamierzasz odfiltrować kogoś kto "tylko chciał sobie
    pozwiedzać" od kogoś kto przyszedł np. gwizdnąć grila zza domu czy
    kosiarkę czy "wyczyścić" garaż, bo może też przypadkiem być otwarty? To
    nie fobie tylko prewencja i "dochowanie staranności w zabezpieczeniu
    mienia", bez którego żadne TU nie wypłaci Ci odszkodowania gdy Cię
    okradną tacy, co według Twoich dziwnych zasad przyszli sobie połazić.
    Jest płot i brama, jest tabliczka z informacją o psach i są psy. Zostań
    po właściwej stronie płotu to nic się nie stanie - to jest uczciwy i
    prosty przekaz.

    > Nie trzeba, wystarczy dowód. Polecam. Tylko ja bym to chciał w PL bo tu też
    > ładnie.

    A ja bym chciał rozbić namiot w Łazienkach, tam też ładnie..Ojej, ale
    nie pozwalają, gonią, mandat chcą pisać! Dlaczego?!?!
    To może wejdę z moim namiotem poobozować na trawniku tego domku obok.
    Grila zrobię, parę piwek, a potem radośnie zostawię resztki, butelki,
    puszki, papiery, popiół właścicielowi, niech wie że byłem i niech sobie
    posprząda, a ja poszukam następnej miejscówki. Pięęęęęękna idea.
    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 98. Data: 2011-10-10 16:41:47
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 10 Oct 2011 15:40:07 +0200, MZ napisał(a):

    > Sorry, ale naprawdę jesteś tak ograniczony, żeby nie widzieć związku
    > pzyczynowo-skutkowego pomiędzy włóczeniem się każdego kto ma ochotę po
    > cudzym ogrodzonym terenie a, jak to nazywasz "realnymi zagrożeniami"?

    Przepraszam - nie jestem z Warszawy - u mnie posiadanie nóg nie jest
    tożsame z byciem złodziejem.

> [...]
    > Jest płot i brama, jest tabliczka z informacją o psach i są psy. Zostań
    > po właściwej stronie płotu to nic się nie stanie - to jest uczciwy i

    No nie wiem... może jak ktoś jest starszą kobietą wjeżdżającą samochodem
    przez otwartą bramę i nie ma kominiarki na głowie to jednak nie jest
    złodziejem?

> [...]
    > puszki, papiery, popiół właścicielowi, niech wie że byłem i niech sobie
    > posprząda, a ja poszukam następnej miejscówki. Pięęęęęękna idea.

    A przeczytałeś co wcześniej napisałem i czego bym chciał? Prawa takiego jak
    w Szkocji (i paru innych krajach europejskich), a nie do obozowania komuś w
    ogródku. Poza tym rzadko nocuję w terenie - częściej spaceruję i
    fotografuję przyrodę. Chociaż może nie powinienem się przyznawać - byli tu
    tacy co zabraniali też fotografowania na prywatnym terenie...

    Henry

  • 99. Data: 2011-10-10 17:47:00
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > Prawo broniące właściciela i własności już jest. I jest uczciwe bo
    > ogranicza się do realnych zagrożeń, a nie fobii "żeby mi się nikt obcy na
    > podwórko nie właził".

    Kiedy wchodzenie obcych jest realnym zagrożeniem. Jakby byli swoi to by nie
    było.

    > Nie trzeba, wystarczy dowód. Polecam. Tylko ja bym to chciał w PL bo tu
    > też
    > ładnie.

    Zawrzyj umowę.

  • 100. Data: 2011-10-10 17:54:32
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > Przepraszam - nie jestem z Warszawy - u mnie posiadanie nóg nie jest
    > tożsame z byciem złodziejem.

    Ale co Ty chcesz powiedzieć ? Że złodziej ma napisane na czole, że chce coś
    ukraść ?

    > No nie wiem... może jak ktoś jest starszą kobietą wjeżdżającą samochodem
    > przez otwartą bramę i nie ma kominiarki na głowie to jednak nie jest
    > złodziejem?

    Chyba młodą, niepożądaną i niezwiązaną handlarką, czyli po prostu obcą.

> [...]
    > fotografuję przyrodę. Chociaż może nie powinienem się przyznawać - byli tu
    > tacy co zabraniali też fotografowania na prywatnym terenie...

    No i dobrze, że zabraniali. Na tym prywatna własność polega. Nie ma
    publicznych miejsc ? Nikt nie udostępnia prywatnej ? Jakieś bezsensowne te
    twoje chęci. Popieranie bezprawia.