  • 111. Data: 2011-10-12 09:21:38
    Temat: Re: pogryzienie na terenie zamknietej posesji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Oct 2011, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Tak sobie właściciel ogrodzenie zorganizował, że bramę zrobił by mógł
    > wjechać.

    Wolno mu.

    > Przecież nie po to by mu po podwórku ludzie jeździli.

    Ale o tym przesądza zamknięcie bramy, a nie jej istnienie.
    Nie dyskutujemy o tym co by kto *chciał*, BTW.

    > To o czym właściwie była mowa ? Przez płot też można przejść.

    Ale to nie nosi "znamion zwykłego wejścia" :>

    > MZ niewiele to
    > zmienia w kwestii naruszania miru domowego.

    IMO zasadniczo zmienia.
    Po wejściu przez niezamkniętą na zamknięcie furtkę naruszenie miru
    nastąpi dopiero po odmówieniu opuszczenia terenu na żądanie.
    "Niezamkniętą na zamknięcie" wygląda na pleonazm, ale rzecz jasna
    bierze się z niejdnoznaczności "zamknięcia" w tym kontekście:
    klamka lub zasuwa z dostępnym *z zewnątrz* uchwytem nie wyraża
    IMVHO "woli nieotwierania", tylko jest żeby przeciągów nie było ;P

    pzdr, Gotfryd

  • 112. Data: 2011-10-12 11:39:12
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sat, 08 Oct 2011 22:18:59 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Zostaje "tylko" niedopilnowanie zwierząt, które przy obecności swojego
    > "pana" nie powinny posuwać się do gryzienia.

    To tak jak ława teraz pisuje na grupy dyskusyjne.
    jego rodziców - znaczy się starego pana ława i panią ławę - powinno się
    pociągnąć do odpowiedzialności tak karnej jak i cywilnej, że wydalili z
    siebie takiego stwora jak andrzej ława.
    Bo to niestety ich wina że on istnieje i sieje farmazony.

    > Popatrzmy na analogię drogową: przejazd kolejowy z zaporami. Owszem,
    > jest ostrzeżenie, że za zaporami "grasują" groźne pociągi. Ale skoro
    > szlaban jest podniesiony, to czyja będzie wina, jeśli pociąg wtedy
    > "rzuci się" na przejeżdżającego przez przejazd?

    No i czyja będzie wina jak nie WJEŻDZAJĄCEGO na ten przejazd?
    To odpowiednik tej domokrążczyni :)))
    Ojjj ława, znowu ci nie wyszło ;)
    Chyba jedyna rzecz jaki ci w życiu wyszła to .... włosy :))))

  • 113. Data: 2011-10-12 15:23:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Nie, zdecydowanie to nie osoba wchodząca pytała czy i jaka grozi
    > jej (ewentualnie) odpowiedzialność.

    Ale nie za wpuszczenie tylko za "niezpobiegnięcie wejściu" (wnioskuję z
    twoich odpowiedzi)

    > Sprawdź.
    > Dla pogryzionego kary się nie przewiduje :>

    W sprawie o pogryzienie oczywiście nie, ale co z tego ?

  • 114. Data: 2011-10-12 16:41:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Wolno mu.

    > Ale o tym przesądza zamknięcie bramy, a nie jej istnienie.

    O prawie do korzystania z prywatnej nieruchomości ? -> Nonsens.

    Ogrodzenie jest fizycznym zabezpieczeniem nie stanowiącym o prawie do
    korzystania z nieruchomości. Zmienia tyle, że wiadomo odkąd dokąd i że w
    ogóle jest. I jak ta bramka otwarta jest to nadal to wiadomo.

    > Nie dyskutujemy o tym co by kto *chciał*, BTW.

    > Ale to nie nosi "znamion zwykłego wejścia" :>

    Wjazdu obcych przez bramę właściciel jak najbardziej może sobie nie życzyć.

    > IMO zasadniczo zmienia.
    > Po wejściu przez niezamkniętą na zamknięcie furtkę naruszenie miru
    > nastąpi dopiero po odmówieniu opuszczenia terenu na żądanie.

    A ja myślę, że po wejściu bo jak wyżej

> [...]
    > klamka lub zasuwa z dostępnym *z zewnątrz* uchwytem nie wyraża
    > IMVHO "woli nieotwierania", tylko jest żeby przeciągów nie było ;P

    Jasne

  • 115. Data: 2011-10-12 19:31:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2011, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Ale nie za wpuszczenie tylko za "niezpobiegnięcie wejściu" (wnioskuję
    > z twoich odpowiedzi)

    Raczej za "natknięcie się na atak psa", dla ścisłości.
    Nie ma obowiązku zapobiegania wejściu, wpuszczanie kogokolwiek
    (w tym w formie zostawiania mu otwartej furtki) jest jak najbardziej
    legalne, ale za to istnieje odpowiedzialność za szkody spowodowane
    przez swoją własność (w tym psa).
    Zresztą w przypadku psa nie musi to być nawet pies właściciela
    (kiedyś złośliwie pisałem o podkarmianiu krokodyla zza płota :>,
    ale realnie chodzi o zwierzę którym ktoś "się zajmuje")

    > W sprawie o pogryzienie oczywiście nie, ale co z tego ?

    Tyle z tego, że kierujesz sprawę na rozważanie o odpowiedzialności
    wchodzącego, a nie o to chodziło.
    Po pierwsze nie można wskazać dla niej żadnych podstaw.
    A *nawet jeśliby* złamał on jakieś prawo, jeszcze z tego nie wynika
    jego odpowiedzialność za zdarzenia (patrz kolizje samochodów
    z obustronnym złamaniem prawa).

    pzdr, Gotfryd

  • 116. Data: 2011-10-12 19:38:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2011, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    [...nie wiem komu, bo John wyciął...]

    > O prawie do korzystania z prywatnej nieruchomości ?

    Nie, o braku zakazu wejścia przez tę furtkę.

    > -> Nonsens.

    Ależ oczywiście - właściciel może sobie mieć swoją własność.
    Tyle, że Ci już ileś razy napisali i grochem o ścianę:
    to że ją MA wcale nie znaczy, że może nią i na niej robić co chce.

    > Ogrodzenie jest fizycznym zabezpieczeniem nie stanowiącym o prawie do
    > korzystania z nieruchomości.

    Wejście na teren rozumiesz jako odmianę "minialnego prawa
    do korzystania", tak?
    No to przyjmij do wiadomości, że zdaniem kilku grupowiczów jest
    to Twój wymysł na Twoje własne potrzeby.
    Podobno wolno mieć różne poglądy, więc możesz mieć i taki.
    Weź pod uwagę że zostałeś ostrzeżony iż jesteś w błędzie.

    Nie mam więcej do dodania.

    > Wjazdu obcych przez bramę właściciel jak najbardziej może sobie nie życzyć.

    Ale wyrazić to "powinien" za pomocą zamknięcia i tyle.
    O ile się nie mylę, fizyczna skuteczność takiego zamknięcia jest
    bez znaczenia - musi stanowić przeszkodę do pokonania w sposób
    "niezwyczajny", jak choćby papierowa plomba.

    > A ja myślę, że po wejściu bo jak wyżej

    Myślenie ma przyszłość :)

    Dobra, ja mam dość.
    Czytelnicy wątku również zostali wyraźnie ostrzeżeni że Twoje
    zdanie to jest Twoje zdanie i jakoś niewyraźnie ma poparcie
    w przepisach.

    pozdr, Gotfryd