  • 1. Data: 2007-08-19 10:44:31
    Temat: podzial majatku po latach
    Od: g...@g...pl

    Witam!

    15 lat temu mialam rozwod.Jeszcze jak bylismy malzenstwem, ale nie
    zylismy i nie mieszkalismy ze soba, kupilam dzialke rolna.Zapisana
    tylko na mnie.Moj maz nie roscil sobie zadnych praw, ani nie bylo
    podzialu majatku.Teraz ziemia podrozala i chce wystapic do sadu z
    pozwem o podzial majatku.Czy mu polowa dzialki przysluguje?Przeciez
    moglam ja dawno sprzedac,a pieniadze wydac.Trzymalam ja dla dzieci.
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2007-08-19 15:45:50
    Temat: Re: podzial majatku po latach
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > pozwem o podzial majatku.Czy mu polowa dzialki przysluguje?Przeciez
    > moglam ja dawno sprzedac,a pieniadze wydac.Trzymalam ja dla dzieci.

    Zacznijmy od tego co masz w akcie? Nabyłaś ją do majątku osobistego, czy
    do wspólności ustawowej, jeśli do majątku osobistego, to czy za zgodą męża,
    tj. czy mąż powyższe nabycie zatwierdził...

  • 3. Data: 2007-08-19 17:43:45
    Od: g...@g...pl

    dzieki za odpowiedz.W akcie i w ksiedze wieczystej jestem tylko ja,
    Nie potwierdzal nic, bo wtedty juz nie zylismy ze soba.

  • 4. Data: 2007-08-19 17:57:45
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <g...@g...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > dzieki za odpowiedz.W akcie i w ksiedze wieczystej jestem tylko ja,
    > Nie potwierdzal nic, bo wtedty juz nie zylismy ze soba.

    Jak kupowalam mieszkanie -Tylko na siebie mamy z mezem rozdzielnosc
    majatkowa (ale jestesmy malzenstwem) to do podpisania aktu musial sie stawic
    zeby potwierdzic ze to z moich pienidzy i tylko ja kupuje.
    Wiec oczywiscie Twoj maz ma prawo wystapic o podzial. A czy go uzyska to juz
    sprawa sadu...
    TMK
    --
    http://www.tworzenie-stron.ovh.org/

  • 5. Data: 2007-08-19 18:58:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Uzytkownik <g...@g...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > dzieki za odpowiedz.W akcie i w ksiedze wieczystej jestem tylko ja,
    > Nie potwierdzal nic, bo wtedty juz nie zylismy ze soba.

    Wiec zlozylas przed notariuszem falszywe oswiadczenie, ze jestes stanu
    wolnego lub, ze w zwiazku twoim obowiazuje ustrój rozdzielnosci majatkowej.
    Zmartwie Cie, ale maz Twój moze nawet uniewaznic ten akt, a najpewniej
    uzyska polowe z tego majatku, chyba, ze jestes w stanie udowodnic, ze srodki
    pochodzily z Twojego majatku osobistego. Tym nie mniej co do zasady, ziemia
    ta stanowi Wasz majatek wspólny, o ile sad nie postanowi inaczej.

  • 6. Data: 2007-08-19 19:10:09
    Od: g...@g...pl

    On 19 Sie, 20:58, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:
> [...]
    > pochodzily z Twojego majatku osobistego. Tym nie mniej co do zasady, ziemia
    > ta stanowi Wasz majatek wspólny, o ile sad nie postanowi inaczej.

    Nie bylo nic zatajane.Teraz nie pamietam dokladnie, ale wtedy
    mieszkalismy osobno, a maz nie pracowal.On nic nie podpisywal, a a w
    akcie jestem tylko ja.Pozniej powtarzal, ze nie rosci sobie zadnych
    praw do ziemi.Reszte rzeczy z majatku on zabral, poniewaz ja
    wyjechalam za granice.Czy ja tez moge domagac sie podzialu tamtych
    rzeczy?Meble, telewizor agd itp.

  • 7. Data: 2007-08-19 19:28:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Uzytkownik <g...@g...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Nie bylo nic zatajane.Teraz nie pamietam dokladnie, ale wtedy

    Tzn. co masz wpisane w akcie? W paragrafie dot. sprzedazy, powinien byc
    opisany twój stan cywilny, gdyz forma nabycia jest z tym nierozerwalnie
    zwiazana. Nie mówie, ze zatailas, wystarczy, ze stawajac sama, nie
    poinformowalas notariusza, ze jestes zamezna i w akcie stoi, ze jestes stanu
    wolnego. Tym niemniej to Ty podpisywalas ten dokument, po zapoznaniu sie z
    jego trescia.

> [...]
    > praw do ziemi.Reszte rzeczy z majatku on zabral, poniewaz ja
    > wyjechalam za granice.Czy ja tez moge domagac sie podzialu tamtych

    Jak nie masz tego na papierze, lub nie potwierdza tego niezalezni
    swiadkowie to maly z tego powtarzania pozytek.
    Co do podzialu, to dotyczyc on moze czesci lub calosci majatku, jednak jesli
    wspomnisz w sadzie, ze maz zagarnal duza czesc Waszego majatku wspólnego w
    postaci mienia ruchomego, a bedac bez pracy i mieszkajac osobno do nabycia
    tej ziemi nie przyczynil sie, to masz spora szanse, ze maz za wiele z tej
    nieruchomosci nie dostanie.

  • 8. Data: 2007-08-20 08:28:42
    Od: g...@g...pl

    On 19 Sie, 21:28, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:
    > Uzytkownik <g...@g...pl> napisal w
    wiadomoscinews:1187550609.312551.116510@d55g2000hsg.
    googlegroups.com...

> [...]
    > tej ziemi nie przyczynil sie, to masz spora szanse, ze maz za wiele z tej

    Dzieki za odp.Kupilam ta dzialke za grosze.Teraz przeksztalcono n a
    dzialke budowlana i wzrosla jej wartosc.Dlatego przypomnial sobie o
    naszym majatku.Czy musze mu dac polowe dzialki ewentualnie, czy
    wartosc w pieniadzach?Szkoda , ze nie ma przedawnienia
    rozszczen...........

  • 9. Data: 2007-08-20 13:46:05
    Od: g...@g...pl

    I czy w ogole wartosc dzialki jest liczona na teraz czy bedzie brana
    wartosc dzialki na czas rozwodu.

  • 10. Data: 2007-08-20 20:26:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Uzytkownik <g...@g...pl> napisal w wiadomosci
    s.com...

    >I czy w ogole wartosc dzialki jest liczona na teraz czy bedzie brana
    > wartosc dzialki na czas rozwodu.

    aktualna wartosc rynkowa