  • 1. Data: 2003-09-09 09:54:00
    Temat: podpis na faksowanym dokumencie
    Od: "" <m...@i...pl>

    Otrzymałem faxem umowę na której znajduje się podpis drugiej strony
    (faksowany).
    Czy taki podpis jest ważny?
    Czy muszę posiadać orginał umowy?

    mak21

  • 2. Data: 2003-09-09 12:22:56
    Temat: Re: podpis na faksowanym dokumencie
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Otrzymałem faxem umowę na której znajduje się podpis drugiej strony
    > (faksowany).
    > Czy taki podpis jest ważny?
    > Czy muszę posiadać orginał umowy?
    taka umowa nie spełnia wymogów formy pisemnej
    podpis musi być własnoręczny
    Teoretycznie faks może w ewentualnym sporze uprawdopodobnić że istnieje
    orginał.
    Tylko teoretycznie, bo jest tak łatwy do podrobienia, że za bardzo bym się
    takim papierkiem nie przejmował

    burenezo

  • 3. Data: 2003-09-09 12:56:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Tom" <...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > taka umowa nie spełnia wymogów formy pisemnej
    > podpis musi być własnoręczny

    Wg mnie moze byc uznana za skuteczne osiwadczenie woli jesli zostala
    "poparta oryginalem".
    ma to znaczenie przy dochowaniu terminu np zlozenia oferty.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-09-09 14:03:58
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Tom" <...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > taka umowa nie spełnia wymogów formy pisemnej

    Nie wszsytkie umowy wymagają do ważności formy pisemnej. Spisana umowa ma
    wówczas jedynie moc dowodową.

    Pzdr,
    BaLab