  • 1. Data: 2003-09-09 10:02:38
    Temat: Wyrób pieczątek a prawo
    Od: "AG" <j...@w...pl>

    Witam wszystkich.

    Mam takie pytanie

    Chcę założyć małą wytwórnię pieczątek, w związku z tym czy jako wykonawca
    muszę żądać od moich klientów dokumentów stwierdzających autentyczność
    podanych przez nich danych.
    Mam na myśli wpisy do rejestru podmiotów gospodarczych, dyplomy
    ukończenia wyższych uczelni stwierdzających nadanie tytułu naukowego itp.
    lub zamawiających spisywać z dowodu osobistego lub innego dokumentu.
    Czy są przepisy prawne regulujące te kwestię, jeśli tak to jakie?

    Bardzo proszę o odpowiedź lub wskazanie właściwego źrudła

    Pozdrawiam
    Andrzej G.

  • 2. Data: 2003-09-09 11:23:19
    Temat: Re: Wyrób pieczątek a prawo
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    > lub zamawiających spisywać z dowodu osobistego lub innego dokumentu.
    > Czy są przepisy prawne regulujące te kwestię, jeśli tak to jakie?

    nie spotkałem się z takimi przepisami

    burenezo

  • 3. Data: 2003-09-09 13:06:07
    Temat: Re: Wyrób pieczštek a prawo
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Coś tam kiedyś rozmawiałem z pieczątkami, że pieczątki z orzełkiem to wolno,
    ale specjalny papier ma mieć, jakieś zaświadczenia, coś, ale dokładnie nie
    wiem.
    Ale mówił, że jak chcę się tytułować mgr inż. dr. hab to nie ma problemu i
    taką można zrobić.
    Dowiedz się dokładnie.
    Znajomy ma firmę pieczątkarską i xero i chce to sprzedać w cholerę, nie
    chesz kupić?
    Jacek

  • 4. Data: 2003-09-09 18:56:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tego co wiem, to jedynie na wyrób pieczątki urzędowej (z godłem) trzeba
    mieć stosowne zamówienie, bo inaczej popełnia się bodaj wykroczenie.
    Natomiast w innych wypadkach należałoby się ewentualnie zabezpieczyć przed
    pomówieniem o współudział w przestępstwie. Ale generalnie obowiązku
    prowadzenia śledztwa w tej sprawie nie ma. Z praktyki wiem natomiast, że
    dobrze jest sprawdzić osobiście za klienta nr REGON i NIP, bo często się
    mylą. Ale to już nie jest Twój obowiązek.