  • 1. Data: 2004-02-08 14:46:53
    Temat: podatek od akcji
    Od: Marek Kucharski<n...@n...pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczace podatku dochodowego od sprzedazy akcji.
    Mam na mysli tu podatek od sprzedazy akcji a nie ten nowy podatek
    od zysku z gieldy.
    Jak to jest z tym podatkiem.
    Sprzedaje 10 lutego 2004 akcje za ktore dostaje 20tys zł. i co dalej?
    Czy mam w ciagu 30 dni zlozyc do US deklaracje i wplacic zaliczke, tak
    jak to bylo rok temu, czy teraz niczego nie skladam, nie place a caly
    podatek dopiero na koncu roku rozliczam? Bo rozne wiadomosci na
    ten temat slyszalem, ze ponoc nastapila zmiana i od 1 sty2004 nie
    sklada sie juz deklaracji i nie placi zaliczek ?

    I drugie pytanie, czy jesli za te uzyskane pieniadze z akcji (20tys)
    kupie inne akcje/obligacje to obliczam ten podatek od calej tej kwoty
    20tys uzyskanej ze sprzedazy czy tylko od roznicy jak pozostala po
    zakupie nowych akcji. Przyklad: sprzedaje akcje, uzyskuje 20tys, i na
    drugi dzien kupuje akcje za 15tys; od czego place podatek?

    Marek Kucharski

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-02-08 14:49:26
    Temat: Re: podatek od akcji
    Od: Filip K <k...@w...pl>

    Użytkownik Marek Kucharski napisał:

    > Witam
    > Mam pytanie dotyczace podatku dochodowego od sprzedazy akcji.
    NTG

    Filip - gg: 11062
    @ - Przy odpowiadaniu na maila usun 1937

  • 3. Data: 2004-02-08 15:06:02
    Od: Marek Kucharski<n...@n...pl>

    > NTG

    W koncu podatki to tez prawo.
    Moze akurat ktos zna odpowiedz.

  • 4. Data: 2004-02-14 16:21:52
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Kucharski" napisał w wiadomości:

> [...]
    > ten temat slyszalem, ze ponoc nastapila zmiana i od 1 sty2004 nie
    > sklada sie juz deklaracji i nie placi zaliczek ?

    Od 1 stycznia 2004 nie trzeba juz placic zaliczek na podatek dochodowy
    z akcji, rozliczenie nastepuje za okres calego roku. Musisz zlozyc PIT
    do konca kwietnia roku nastepnego ( w Twoim przypadku do 30 kwiet
    2005) i tam wypelnic odpowiednie pola danymi jakie zostana ci
    dostarczone w styczniu 2005 przez biuro maklerskie ktore Cie
    obsluguje.

> [...]
    na
    > drugi dzien kupuje akcje za 15tys; od czego place podatek?

    Nie ma juz zaliczek wiec sprawa jest juz oczywista, w rocznym zeznaniu
    wpisujesz w odpowiednie tabelki kwote uzyskana ze sprzedazy akcji
    pomniejszona o koszty i straty tj kwote za jaka kupiles inne akcje.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-