  • Data: 2004-06-01 15:07:36
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel N" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c9i4t4$qrb$1@inews.gazeta.pl...

    > Pogłównego w ogole nie interesuje zdolność podatkowa.Biedak mający 800 zł
    > miesiecznie zapłaci np 200 zł pogłównego co miesiąc,

    Ja mowilem o formie. Forma jest prosta i tania.
    Drugi problem to wysokosc podatku.

    A dzisiaj fiskusa, politykow interesuje zdolnosc
    podatkowa przedsiebiorstw, osob fizycznych?
    Dlaczego tyle przedsiebiorstw pada? Czy jedna
    z najwazniejszych przyczyn nie sa podatki, koszty pracy?

    > Nie widze w tym ani równości ani
    > sprawiedliwości.

    Rownosc poleg na tym, ze kazdy placi jednakowa kwoet.
    Sprawiedliwosc, ze kazdy placi tyle samo za to samo.

    > podgalezie,ze nie ma mowy o prostym systemie podatkowym.Mozna jedynie
    dąrzyć
    > do przejrzystosci i jasnosci przepisów,prostoty nigdy sie nie osiagnie.
    Nie
    > zyjemy w gospodarce starozytnego Egiptu czy jeszcze wczesniejszych czasów.
    Od

    Wlasnie ja daze do przejrzystosci.
    Oczywiscie skutek mojego dazenia jest niewielki,
    adkwatny do moich mozliwosci.

    > To juz pytanie dla filozofów. Ja nie potrafie na to odpowiedzieć.

    Zaskoczyles mnie.
    Ja zadalem pytanie retoryczne. Odpowiedz jest
    oczywista: panstwo jest dla obywatela.

    Choc dzisejsza biurolandia tak sie rozrosla,
    ze celem panstwa jest trwanie nawet wbrew obywatelom.

    WOJSAL