  • Data: 2004-06-01 16:36:47
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz <n...@y...com> napisał(a):

    > Dlatego właśnie biedak powinien zacząć zastanawiać się nad zarobieniem
    większej
    > ilości pieniędzy. Oczywiście że trzebaby wprowadzić jakies zwolnienie -- są
    oso
    > by bez
    > żadnych dochodów.
    Biedak sie nie zastanowi bo kilkukrotnie bogatszego od siebie faceta nigdy
    nie dogoni dochodami.Są wyjatki (wygrana w totka,drugie wcielenie Coco Chanel
    albo faceta z Filipin ktory zaczynal od dwóch lodziarni a skonczyl na okolo
    900 zakladach zatrudniajacych 21 tysiecy ludzi i osiagajacych ogromne zyski)
    ale powszechnie nigdy tak nie będzie. Wpływa na to wiele czynników typu
    wykształcenie,zaradność itp. Dlatego tez pogłówny bedzie zawsze łupił
    biedniejszych. I to nie jest zadne socjalistyczne myslenie.Chodzi o
    elementarna równość wobec prawa i zaufanie obywatela do panstwa. Poglowne
    obok podatku importowego to jeden z najglupszych podatkow o jakim
    slyszalem.Proteza na krotką mete i tyle.

    > A jednak Słowacja zrobiła krok w dobrym kierunku. Jak się chce to się da.

    Podobnie uczyniły państwa bałtyckie i Rosja. A ponieważ z pustego to i
    Salomon nie naleje to zgadnij czym te państwa odbijają sobie brak
    potencjalnych wpływów z likwidacji podatku dochodowego od ludnosci?No wiec
    odbijają to sobie bardzo wysokimi ubezpieczeniami społecznymi.Co z tego ze
    podatek liniowy jest niby niski skoro jego "niskość" równoważą wysokie stawki
    ubezpieczen spolecznych? Poza tym z tego co wiem to stawka liniowa w
    panstwach baltyckich jest co jakis czas lekko podwyzszana. Podatek liniowy
    czy tam poglowny od dochodów obywateli nie prowadzacych dzialalnosci
    gospodarczej to kiepski pomysl.Co innego podatek liniowy od osob prawnych i
    od osob fizycznych prowadzacych dzialalnosc gospodarcza,jestem za jak
    najbardzej.