eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopobyt za granica - brak zameldowania w polsce i problem z dokumentami › Re: pobyt za granica - brak zameldowania w polsce i problem z dokumentami
    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pobyt za granica - brak zameldowania w polsce i problem z dokumentami
    Date: Tue, 23 Nov 2004 21:20:43 +0100
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.251

    Grzes wrote:
    > Teraz okazalo sie ,ze musimy z malzonka wymienic dowody osobiste i prawa
    > jazdy. No i zaczely sie schody. Bez stalego meldunku w Polsce nie mozna
    > wymienic dowodu. W kwesttionariuszu o prawo jazdy takze potrzebna jest
    > informacja o miejscu stalego zameldowania.

    Dowód osobisty nie musi zawierać miejsca zameldowania jeśli takie nie
    istnieje (art.37 ust.1 pkt 3 ustawy o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych). Prawo jazdy pewnie też nie.

    > Czy moglby ktos z grupowiczow wyjasnic co na to mowia przepisy?
    > W urzedzie powiedziano mi ,ze musimy miec meldunek staly w Polsce aby
    > rozpoczac procedury wymiany. Moze Pani z okienka nie ma wiedzy o przepisach
    > obowiazujacych po wejsciu do Unii Europejskiej?
    > A co w przypadku jak czlowiek nie ma sie gdzie zameldowac na stale?

    A czasowo? Skoro chcesz wymieniać coś w kraju, to jakieś miejsce pobytu
    masz... choćby czasowego.
    A jeśli nie, to pewnie należałoby się odwołać do art.21 kodeksu
    postępowania administracyjnego:

    "Właściwość miejscową organu administracji publicznej ustala się:
    §1
    (...)
    3) w innych sprawach - według miejsca zamieszkania (siedziby) w kraju, a
    w braku zamieszkania w kraju - według miejsca pobytu strony lub jednej
    ze stron; jeżeli żadna ze stron nie ma w kraju zamieszkania (siedziby)
    lub pobytu - według miejsca ostatniego ich zamieszkania (siedziby) lub
    pobytu w kraju.
    § 2. Jeżeli nie można ustalić właściwości miejscowej w sposób wskazany w
    § 1, sprawa należy do organu właściwego dla miejsca, w którym nastąpiło
    zdarzenie powodujące wszczęcie postępowania, albo w razie braku
    ustalenia takiego miejsca - do organu właściwego dla obszaru dzielnicy
    Śródmieście w m. st. Warszawie."

    Złożyć wniosek, nie przejmować się tym co opowiada urzędniczka, a jeśli
    nie będzie chciała przyjąć - żądać decyzji odmownej.

    KG