  • 11. Data: 2010-09-06 09:22:39
    Temat: Re: pobieraczek.pl straszy?
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-09-06 09:38, Krzysztof Jodłowski pisze:
    > Wiesz - jak kupisz sobie abonament np. telefoniczny, to nie nasz
    > obowiązku korzystania. Jak nie dzwonisz to i tak płacisz.

    Widzisz jest różnica pomiędzy firmami telekomunikacyjnymi a
    pobieraczkiem, który powstał z założenia jako oszustwo. Z automatu
    dostaje się takie wesołą twórczość na maila:

    "Przypominamy, że podawanie fałszywych danych osobowych mających na celu
    wprowadzenie w błąd drugiej Strony umowy stanowi przestępstwo oszustwa
    zagrożone karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat. Jeżeli
    podczas rejestracji podali nam Państwo fałszywe dane osobowe (otrzymamy
    wtedy zwrot listu z pozwem) o popełnionym przestępstwie niezwłocznie
    zawiadomimy właściwe organy ścigania. Do identyfikacji posłuży nam adres
    IP, z którego nastąpiło zawarcie umowy oraz jej dokładny czas i data.
    Polscy usługodawcy internetowi mają obowiązek zapisywania, który z
    klientów o danej porze korzystał z danego adresu IP, właśnie na wypadek
    ewentualnych przestępstw lub wyłudzeń dokonanych przez klientów."

    Także dostarczają rozrywki. Niestety na pięciu mailach się skończyło, a
    szkoda bo myślałem że dostarczą więcej rozrywki...

  • 12. Data: 2010-09-06 12:36:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.09.2010 11:04, Olgierd pisze:

    > UOKiK dał wycisk, ale zapewne stojąca za Pobieraczkiem spółka się
    > odwołała, więc jeszcze troszkę to potrwa.

    Albo zbierają kasę na nałożoną karę - w jedyny sposób, jaki znają ;-/

  • 13. Data: 2010-09-06 15:35:06
    Od: rpc5jhg <g...@y...co.uk>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Albo zbierają kasę na nałożoną karę - w jedyny sposób, jaki znają ;-/

    Ale co myslicie powinienem zrobic? W koncu usluga nie zostala wykonana.

  • 14. Data: 2010-09-06 15:40:36
    Od: rpc5jhg <g...@y...co.uk>

    rpc5jhg wrote:
    > Witam,
    > Kiedys z ciekawosci probowalem zalozyc tam konto zeby zobaczyc jak to
    > dziala. Bylo napisa ze kilka dni jest za darmo. Wypelnilem formularz na
    > stronie, wszystko niby ladnie wyglada ale zalogowac sie nie da... Widac
    > tandeta straszna, nici z darmowego testowania. Teraz przyslano mi emaila
    > ze mam zaplacic 94.80 w ciagu 5 dni, nie za uzywanie a za zaakceptowanie
    > regulaminu. Takie cos w ogole jest legalne? Dlaczego mam placic za cos
    > czego nawet nie zobaczylem?

    W ogole dlaczego dostalem rachunek za pakiet 5g kiedy tam sie nic nie da
    wybrac? A co jesli chce inny? Mialbym za 2 zaplacic?

  • 15. Data: 2010-09-06 15:42:45
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 06-09-2010 o 08:36:05 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > rpc5jhg napisa?(a):
    >
    > W tej chwili działa to tak, że zawierasz umowe, zgodnie z którą możesz
    > po 10 dniach pisemnie z niej zrezygnować ;P jeśli tego nie zrobisz to
    > powinieneś zapłacić ;P

    "Usługobiorcy, który zawarł umowę o świadczenie usług wskazanych w
    Regulaminie, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie Usług
    Usenet w terminie 10 dni od dnia zawarcia przedmiotowej umowy. Wskazane w
    zd. 1 odstąpienie dla skuteczności winno zostać zrealizowane poprzez
    przesłanie pisemnego oświadczenia lub poprzez przesłanie stosownego
    oświadczenia woli w formie wiadomości poczty elektronicznej przesłanej na
    adres b...@p...pl."

    I tu tez polegną bo jest nierówność relacji klient - firma. Jak dla nich
    zakceptownie umowy wystarczy formularz. Natomiast wypowiedzenie umowy już
    tak sie prosto nie da. Albo pisemnie albo do bok, przy czym ten list w bok
    moze sie zawieruszyc :)
    Swoja drga na stroni emaja decycje UOKiK oraz komentarz do niej.

    leon

  • 16. Data: 2010-09-06 15:49:20
    Od: rpc5jhg <g...@y...co.uk>

    leon wrote:

> [...]
    > w bok moze sie zawieruszyc :)
    > Swoja drga na stroni emaja decycje UOKiK oraz komentarz do niej.

    A gdzie to mozna zglosic? Wlasciwie nie powinien ktos tego zglosic na
    policje czy gdzies? W koncu chodzi o udostepnianie materialow
    chronionych prawem autorskim?

  • 17. Data: 2010-09-06 16:47:21
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Uzytkownik "rpc5jhg" <g...@y...co.uk> napisal w
    wiadomosci news:i6321l$qjn$1@inews.gazeta.pl...

    > W ogole dlaczego dostalem rachunek za pakiet 5g kiedy tam sie nic nie da
    > wybrac? A co jesli chce inny? Mialbym za 2 zaplacic?

    Posluchaj, to nie wazne jaki pakiet wybierzesz albo czy
    wyslesz im rezygnacje - i tak dostaniesz maila z wezwaniem
    do zaplaty, bo jedyny sens istnienia tej "firmy" polega na
    zbieraniu danych osób i straszeniu ich wezwaniami do zaplaty.

    Jezeli podales fikcyjne dane, to po prostu zapomnij o calej
    sprawie. Jesli dane prawdziwe, to - po pierwsze - poczekaj
    czy zrobia cos wiecej poza przysylaniem maili, po drugie:
    zaprzeczaj ze zawarles te umowe (ktos podal twoje dane,
    glupi zart, itd.) - niech sobie udowadniaja, ze to Ty.
    I naprawde watpie, aby doszlo do procesu, bo ta firma
    zyje z tego % zastraszonych, którzy placa.

    Oczywiscie mozesz tez zaplacic i nabic kabze oszustom
    - tylko dobrze przechowuj dowód zaplaty, bo na pewno
    za jakis czas okaze sie, ze nadal masz "dlug".

  • 18. Data: 2010-09-06 17:02:53
    Od: rpc5jhg <g...@y...co.uk>

    ikarek wrote:

> [...]
    > - tylko dobrze przechowuj dowód zaplaty, bo na pewno
    > za jakis czas okaze sie, ze nadal masz "dlug".

    Wlasnie podalem dane fikcyjne. Tylko co bedzie kiedy do wlasciciela
    mieszkania ktore wynajmuje komornik zapuka?

    Powinienem cos do nich odpisac?

  • 19. Data: 2010-09-06 17:25:56
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Uzytkownik "rpc5jhg" <g...@y...co.uk> napisal w
    wiadomosci news:i636rv$e2t$1@inews.gazeta.pl...

    > Wlasnie podalem dane fikcyjne. Tylko co bedzie kiedy do wlasciciela
    > mieszkania ktore wynajmuje komornik zapuka?
    >
    > Powinienem cos do nich odpisac?

    NIE bron boze nic nie pisz! Komornik nie zapuka,
    poniewaz ten nie sciga adresów IP :) Droga do komornika
    musialaby wygladac mniej-wiecej tak:
    1) pobieraczki na policje, ze ktos podal fikcyjne dane
    2) policja ustala ip, adres, osobe winna zamieszkala
    pod tym zdresem i przedstawia zarzuty
    3) policja przekazuje ustalenia pobieraczkom, które
    na tej podstawie robia sprawe sadowa o dlug
    4) pobieraczki wygrywaja sprawe i daja do komornika

    Punkty od 1 do 3 sa calkowicie nierealne, nie mówiac
    juz o takich drobiazgach, jak np. ustalenie kto z kilku
    osób zamieszkalych pod danym adresem cos tam
    skrobnal w internecie - oczywiscie o ile nikt sie nie
    przyzna dobrowolnie :)

  • 20. Data: 2010-09-06 17:29:15
    Od: rpc5jhg <g...@y...co.uk>

    ikarek wrote:

> [...]
    > osób zamieszkalych pod danym adresem cos tam
    > skrobnal w internecie - oczywiscie o ile nikt sie nie

    Dzieki :)