  • 131. Data: 2013-07-13 10:37:31
    Temat: Re: pobicie, czy obrona?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hiki o! wrote:

    > Ale na naszym przykladzie nie bylo "idzie sobi chodnikiem".
    >
    > Bylo "kopanie w drzwi", "wydzawanianie domofonem do lokatorow", bujanie
    > sie i zapewne darcie mordy z piwskiem w reku

    ale wtedy dziadka nie bylo.
    Dziadek pojawil sie dopiero wtedy kiedy facet juz sobie szedl chodnikiem

  • 132. Data: 2013-07-13 10:38:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hiki o! wrote:

    > mogl sie wysrac na klatce, lub tez kogos pobic na schodach

    no i?

  • 133. Data: 2013-07-13 10:51:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jul 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Masz w kodeksie karnym. Zabronione jest wejście na ogrodzoną posesję.

    A gdzie tam.
    Tylko "wdarcie" ;) (i odmowa opuszczenia).

    Ale faktycznie jest tam "miejsca takiego". Hm...
    No to Andrzej miał rację.

    pzdr, Gotfryd

  • 134. Data: 2013-07-13 10:54:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > Bezskuteczne. Nie "częściowe" (czyli uszkodzenie). Poniżej pewnej siły
    > uderzenia najwyżej pobrudzisz.

    Raczej miałem na myśli "jedno". Fakt, że "niezbyt energiczne"
    może "niszczenia" nie wyczerpywać to jedna strona, ale tylko
    "może", bo już odbicie farby "niszczeniem" chyba jest?
    Czy też otarcie lakieru z auta uchodzi na sucho? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 135. Data: 2013-07-13 11:06:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Jul 2013, hiki o! wrote:

    > mogl sie wysrac na klatce, lub tez kogos pobic na schodach

    Ale wtedy "prawnie dozwolona" jest operacja odwrotna, czyli
    zatrzymanie obywatelskie. Przemocy można użyć wyłącznie
    w celu zatrzymania aż "organy" dotrą na miejsce.
    Państwo nie lubi konkurencji i samosądu nie dopuszcza.

    pzdr, Gotfryd

  • 136. Data: 2013-07-13 11:15:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jul 2013, Z_D wrote:

    > Jestes jednym z tych, com madrze pisza w tym watku.

    Nienienie.
    Wyłuskuję jedynie te elementy, które IMO były nadmiernie prezentowane
    na korzyść prowodyra całej akcji, znaczy tego pijanego.
    Akurat z powyższym pytaniem (o "wcześniejszą agresję") jest ten sam
    kłopot co ze zrozumieniem interpretacji niektórych "zdarzeń drogowych":
    to że ktoś wcześniej złamał prawo nie powoduje, że ktoś kto później
    miał go przestrzegać może "egzekwować" założenie, że przecież tamten
    coś miał zrobić lub czegoś nie miał prawa.
    Do tego nie widziałem filmiku (google domaga się rejestracji), ale
    teraz już widziałem opisy: IMVHO wychodzi, że gość z pałką zrobiłby
    "rozsądnie" usiłując wylegitymować awanturnika, jakby odmówił,
    ewentualnie usiłując go zatrzymać.
    Takie prawo, jak to mawiają "dura lex sed lex".
    Skoro awanturnik już odchodził to "tak wot" tłuc go nie wolno
    i w zasadzie jedyną "sankcją" jest zatrzymanie do przyjazdu
    policji.
    W niczym nie zmienia to faktu, że sama policja następnie się wkurza
    że "prokurator i sąd wypuszczają bandytów" :>, jak sądowi nikt w drzwi
    nie kopie to (sąd) uważa że to "mała szkodliwość".

    pzdr, Gotfryd

  • 137. Data: 2013-07-13 11:48:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Ale wtedy "prawnie dozwolona" jest operacja odwrotna, czyli
    > zatrzymanie obywatelskie. Przemocy można użyć wyłącznie

    Dla uściślenia: zatrzymanie obywatelskie jest w przypadku wykroczenia
    dozwolone tylko jeśli zatrzymujący nie zna tożsamości sprawcy (jeśli się
    ostatnio coś nie zmieniło).

    Co więcej walenie pałką w głowę nie jest kompatybilne z zatrzymaniem.

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 138. Data: 2013-07-13 11:51:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

> [...]
    > teraz już widziałem opisy: IMVHO wychodzi, że gość z pałką zrobiłby
    > "rozsądnie" usiłując wylegitymować awanturnika, jakby odmówił,

    http://www.youtube.com/watch?v=yQ3SNvT1JPU

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 139. Data: 2013-07-13 11:55:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

> [...]
    > "może", bo już odbicie farby "niszczeniem" chyba jest?
    > Czy też otarcie lakieru z auta uchodzi na sucho? ;)

    Popatrz sobie na ten film i to "straszliwe kopnięcie".

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 140. Data: 2013-07-13 12:22:26
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    > jak sądowi nikt w drzwi
    > nie kopie to (sąd) uważa że to "mała szkodliwość".

    otototo, punkt siedzenia!

    zen.aspx