    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pobicie, czy obrona?
    Date: Thu, 11 Jul 2013 22:15:32 +0200

    news:krlh8d$ela$1@dont-email.me...

    > A lecialy filmiki w wiadomosciach.

    Ale ja ich nie oglądałem.

    > gosci z kijem czy tez pala troche natarl na mlodego, ten sie pare razy
    > bronil, po czym przerodzilo sie w regularna bojke.

    Czyli jak podejrzewałem.

    > Udalo mu sie starego przewrocic na zywoplot po czym pookladal go jeszcze
    > po gebie tak ze 20 razy.
    > W zaden sposob zdrowemu czlowiekowi nie zrobil by w ten sposob wielkiej
    > krzywdy.

    Cóż, naturalna selekcja i tyle.

    > glosu nie bylo na nagraniu, ale mam wrazenie ze to wezwanie do zachowania
    > zgodne z prawem skladalo sie w wiekszosci z ch... i kurw.
    > Ten mu pewnie tez odszczeknal i wygladalo na to, ze stary sie zamachnal
    > na mlodego a ten dostal.
    > Zreszta sasiedzi wypowiadali sie, ze ten stary to nie pierwszy raz
    > porzadek tam wprowadzal w ten sposob.

    Aż wreszcie - zgodnie z przysłowiem - trafiła kosa na kamień.

    > (pies szczekajac i okazując kły, a facet słownie), a kopiący się
    > z tego filmiku mi wychodzi wlasnie ta wersja druga.

    Niewiele to zatem ma z działaniem w obronie koniecznej.

    > W takim wypadku
    >
    > mlody idac do klatki kapnal drzwi po czym wszedl do klatki bo jakas babka
    > wychodzila.
    > stary go zaczepil jak ten juz z klatki wychodzil.

    No to po prostu jest napaś, a napadniety w obronie koniecznej zabił
    napastnika i tyle.

    > - to mogło mieć tylko charakter zakłócenia
    >
    > moim zdaniem mlodemu mozna co najwyzej zarzucic udzial w bojce a na pewno
    > nieudzielenie pomocy, bo on tego goscia lezacego na krzakach zostawil.

    W jakiej bójce. Został napadnięty. Nieudzielenie pomocy ewentualnie, choć
    może argumentować, że bał się, że facet się podniesie i bedzie atakował, to
    uciekł nieświadomy, że jego stan wymaga jakiejkolwiek pomocy.