  • 1. Data: 2003-08-31 09:45:06
    Temat: pobicie
    Od: "SC" <o...@s...com.pl>

    Witam,
    Kumpel wczoraj dostał w zeby przy swiadkach. Nie awanturowal się. Pener po
    prostu cos sobie tam ubzdural i sie chcial wyladowac.
    Konsekwencją bylo dosc duze rozciecie dolnej wargi zakonczone szyciem w
    szpitalu. Adres penerka jest znany, personalia tez.
    Kumpel nie dostal zadnego zwolnienia L4 w szpitalu. Jednak rozcieta wargo
    troche utrudnia mu normalne funkcjonowanie. Czy to sie nadaje na zwolnienie
    pow 7 dni czy tez byla by to nadinterpretacja.
    Ja sugeruje mu udanie sie w poniedzialek do lekarza.
    Jak wyglada sytuacja prawna w takip przypadku i jakie sa proceduru
    zgloszenia na policji. Czy to szpital ma obowiazek zglosic. czy On po
    otrzymaniu zwolnienia itd.

    SKott

  • 2. Data: 2003-08-31 10:33:35
    Temat: Re: pobicie
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

> [...]
    > Jak wyglada sytuacja prawna w takip przypadku i jakie sa proceduru
    > zgloszenia na policji. Czy to szpital ma obowiazek zglosic. czy On po

    Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa może zgłosić każdy. Dobrze jest mieć
    zrobioną obdukcję lekarską. Szpital tego nie zgłasza, bo przecież nie wie kto
    pobił i nie musi nawet wiedzieć, że to było pobicie.
    Ben

  • 3. Data: 2003-08-31 14:23:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie należy utożsamiać 7-miu dni L-4 z 7-mioma dniami naruszenia czynności
    opisanymi w art. 157 kk. To są zupełnie inne rzeczy. Te drugie 7-em dni
    ocenia biegły lekarz i z praktyki wiem, że jedno z drugim się rozbiega.
    Dopiero opinia biegłego pozwala na kwalifikację z tego przepisu.

    Nie wiem jak duże jest to rozcięcie i czy pozostanie trwała blizna. Jesli
    będzie to trwałe zeszpecenie, to długość naruszenia czynności nie ma
    znaczenia, a gość może odpowiadać z art. 156 kk (zagrożenie 1-10 lat)

    Co do L-4, to o ile wiem Szpital teraz nie daje nikomu, kto nie jest
    hospitalizowany i odsyła do pierwszego kontaktu.

    Szpital nie ma obowiązku powiadamiać Policji jeśli pacjent jest przytomny i
    nie prosi o to. W końcu do zranienia mogło dość podczas trenowania boksu.

  • 4. Data: 2003-08-31 21:51:31
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Nie należy utożsamiać 7-miu dni L-4 z 7-mioma dniami naruszenia czynności
    > opisanymi w art. 157 kk. To są zupełnie inne rzeczy.

    Chciałbym dodać, bo mam wrażenie kolega może tu nie wiedzieć, że jeśli nawet
    nie zostanie uznane to za naruszenie czynności poniżej 7 dni to nie oznacza,
    że to nie jest karalne - jest, tylko łagodniej.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-09-01 17:06:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    oznacza,
    | że to nie jest karalne - jest, tylko łagodniej.

    Nie tylko łagodniej ale i w innym trybie. Oskarżenie prywatne. Komu się chce
    chcieć.