  • 1. Data: 2003-08-30 16:22:46
    Temat: towar kupiony na raty-moge zwrocic?
    Od: "Marzena" <M...@W...at>

    Znajoma kupila synowi saksofon na raty i okazalo sie, ze ma fabryczna wade,
    nauczcyciel muzyki twierdzi, ze ta wada nie bedzie mozliwa calkowicie do
    usuniecia i najlepiej byloby zwrocic. Sklepowy twierdzi, ze przyjmie i da nowy,
    ale narazie nie mial dostawy, dostanie za tydzien, miesiac itd...sprawa cignie
    sie juz od 5 miesiecy, zostalo wplacone 1500 zl przy zakupie, co miesiac
    placone sa raty, a w sprawie wymiany nie dzieje sie nic.
    Czy moglby mi ktos powiedziec, czy biorac towar na raty jest szansa na zwrot
    wplaconych pieniedzy, czy trzeba placic jakies odsetki, czy wogule mozna
    zwrocic ten towar.
    Czy wie ktos gdzie w rejonie Rzeszowa, Krosna istnieja jakies urzedy
    konsumenckie ktore zajmuja sie takimi sprawami, moze jakies strony internetowe
    na ten temat.
    Za wszystkie odpowiedzi bede bardzo wdzieczna

    Marzena

  • 2. Data: 2003-08-30 16:31:32
    Temat: Re: towar kupiony na raty-moge zwrocic?
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marzena" <M...@W...at> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie juz od 5 miesiecy, zostalo wplacone 1500 zl przy zakupie, co miesiac
    > placone sa raty, a w sprawie wymiany nie dzieje sie nic.

    mozna zwrocic, szczegolnie jak jest uszkodzony, mialem tak z rowerem
    wplacone pieniadze zwrocono mi w formie przelewu na konto

    niech ta znajoma nie daje sie ladowac w balona z wymiana skoro nie wiadomo
    ile to potrwa, takie terminy ustalane sa ustawowo

    wiec po prostu niech idzie i wyegzekwuje swoje prawa i niech niebedzie dla
    nich mila sympatyczna i ulegla bo tylk ona tym traci jak widze

  • 3. Data: 2003-08-30 20:16:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czy wie ktos gdzie w rejonie Rzeszowa, Krosna istnieja jakies urzedy
    | konsumenckie ktore zajmuja sie takimi sprawami, moze jakies strony
    internetowe
    | na ten temat.

    Książka telefoniczna w ruch. Inspekcja Handlowa jest zarówno w Krośnie jak i
    Rzeszowie. W każdym mieście powiatowym jest Federacja Konsumentów. po za tym
    jest coś takiego jak rzecznik Konsumentów - u nas przy Urzędzie Miasta, ale
    nie chce mi się szukać, czy to ma być na poziomie Gminy, czy Powiatu.

  • 4. Data: 2003-08-31 05:25:07
    Od: kesser <k...@w...pl>

    SzerszeN wrote:

> [...]
    >
    > wiec po prostu niech idzie i wyegzekwuje swoje prawa i niech niebedzie dla
    > nich mila sympatyczna i ulegla bo tylk ona tym traci jak widze
    Prosze pamiętać tylko że część towaru jest skredytowana. Firmy,banki
    kredytowe nie ponoszą (najczęściej) odpowiedzialności za wady techniczne,
    gwarancje itd. żeby nie było tak że sklep zwróci tą zaliczke a z kredytem
    się zostanie (i bez towaru) firmy kredytowe najczęściej nieodstępują w
    takich sytuacjach od kosztów obsługi kredytu. Także należy rządać by sklep
    pokrył wszystkie koszty związane z kredytem cene+prowizje itd. i oczywiście
    najlepiej wejść w posiadanie kwitka potwierdzającego zamknięcie kredytu.
    kesser