    Date: Sun, 09 Oct 2005 18:21:28 +0200
    From: Raku_krak <r...@a...kom.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: platnosc karta w sklepie - od jakiej wysokosci ?

    RaV napisał(a):
    > Witam
    >
    > Czesto w supermaketach wisi tabliczka ze "platnosci karta realizujemy od
    > 10zl". Czy to aby jest prawne dzialanie? Czy zatem nie moge kupic nic za
    > np. 5zl i zaplacic karta?

    Kiedyś już było na ten temat.
    Wyobraź sobie, że od każdej transakcji to sklep płaci prowizje za
    płatnościkartą - zazwyczaj 2% wartości transakcji, ale domyslam się (nie
    jestem pewien) że jest jakaś minimalna kwota prowizjii.

    Wyobraź sobie np. że kupujesz paczke zapałek za 1 zł i płacisz kartą, a
    sklep płaci od tego prowizje minimalną, czyli 1 zł. Wobec tego jaki ma
    sens dla sklepu taka transakcja ???

    --
    Raku