  • Data: 2005-10-09 19:04:47
    Temat: Re: platnosc karta w sklepie - od jakiej wysokosci ?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > W wypadku marketu chyba faktycznie tak nie jest. Ale w wypadku
    > zwykłego sklepu stałą część, to koszt impulsu telefonicznego, bo
    > czytniki łączą się po linii telefonicznej z systemem. Nie wiem jak ma
    > to market rozwiązane akurat. podejrzewam, że pewnie system kasowy jest
    > na sztywnym łączu.

    Zgadza się, z tym, że w dzisiejszych czasach pojęcie impulsu dotyczy
    tylko tych, którzy nie do końca potrafią liczyc ;-)

    A dla tych, którzy nie potrafią, proste wyliczenie. Zakup 10 zł,
    prowizja dla zapłaty kartą 2,8 %, opłata "za impuls" 29 groszy. Dla
    sklepu zostaje 9,43 zł. Czyli realna prowizja 5,7 %. Dla zakupu 5 zł ta
    sama prowizja wzrasta do 8,6 %.

    > Ad rem, to wydaje mi się, że ustalanie dolnej granicy transakcji jest
    > niezgodne z umowami z centrami rozliczeniowymi. Tak więc jedynym
    > sensownym rozwiązaniem wydaje mi się powiadamianie tych centrów, albo
    > składanie we własnym banku reklamacji, ze ten, czy inny sklep odmówił
    > akceptacji karty pomimo tego, że teoretycznie powinien to przyjmować.

    Same centra narzucają kwote minimalną, np. 1 czy 5 złotych. Poza tym
    czytelna informacja przed zakupem zwalnia sprzedawcę od obowiązku
    akceptowania małych zakupów.

    M.