  • 31. Data: 2013-06-04 11:19:42
    Temat: Re: planowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-06-04 08:36, Adam Klobukowski pisze:
    > Możesz wyjaśnić w jaki sposób konkretnie ta żywność zmienia nasz organizm? No chyba
    że po tym utyjesz ;)

    Wszystko zmienia nasz organizm. :-) Z praw autorskich i innych "tforów"
    prawniczych można każdy wniosek wysnuć. Kwestia tylko mocy lobbingu i
    podatności ustawodawcy. Takie czasy, takie prawo. :-)

  • 32. Data: 2013-06-04 11:59:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jun 2013, chwilozof wrote:

    > oraz nasionami,roślinami i ogólnie żywnością trafiającą na nasze pólki
    > potrafi zmienić je lekko genetycznie
    > i zatwierdzić patent na 'produkt organiczny' który jest żywym organizmem
    > biologicznym.
    > Idąc dalej taka 'żywność na patencie' potrafi zmieniać cały nasz organizm
    > który de fakto można
    > uznać jako podpatent zmieniony prawnie przez produkty patentowe.

    Rozpędziłeś się.
    Fakt wyprodukowania jakiejś tkaniny na opatentowanej maszynie nie
    powoduje, że ta tkanina staje się opatentowana (co nie wyklucza
    możliwości, że może mieć ona np. opatentowany splot, jednak ten
    splot musiałby być opatentowany ODDZIELNIE, a nie przez indukcję
    z faktu użycia opatentowanej maszyny :>)

    Przejrzyj założenia - czy wychodzi Ci, że geny z żywności bywają
    WPROST wbudowywane w organizm który się pożywia?

    Zupełnie osobna sprawa, że jestem przeciwny "patentom na geny".
    Zarówno te istniejące (które w myśl dotychczasowego polskiego
    prawa nie kwalifikują się do patentów, bo stanowią *odkrycia*
    a nie *wynalazki*) jak i ewentualne modyfikacje.
    Ale to OT wobec Twojej tezy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2013-06-04 13:38:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-03 21:35, witek pisze:

    > W szczgolnosci na pewno nie wiedza nic o lekach, ktorych oficjalnie
    > jeszcze nie ma.

    A Ty o nich wiesz, ale nie powiesz.
    Po co w ogóle zabierasz głos? Żeby poczuć się ważniejszy?

    --
    MN

  • 34. Data: 2013-06-04 13:42:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-04 13:38, Marcin N pisze:

    > A Ty o nich wiesz, ale nie powiesz.
    > Po co w ogóle zabierasz głos? Żeby poczuć się ważniejszy?

    Przecież potwierdził Ci rację - napisałeś, że nie wypuszcza się nowych
    leków, i to prawda, bo sam Witek może *co najwyżej* naopowiadać Ci bajek
    właśnie o tych niewypuszczonych lekach. Niech opowie o tych
    wypuszczonych, wówczas można by obalić Twoją teorię "że się nie
    wypuszcza". Ale widać trudno ją obalić :)

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2013-06-04 14:21:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin N wrote:

    > A Ty o nich wiesz, ale nie powiesz.

    wiem ale nie powiem.

    > Po co w ogóle zabierasz głos? Żeby poczuć się ważniejszy?

    zeby zaprzeczyc postwionej tezie, ze przez ostatnie 10 lat nic sie nie robi.
    robi sie i to duzo.

    tu masz liste lekow nowo rejestrowanych

    http://www.leki-informacje.pl/2,rejestracje,w_unii_e
    uropejskiej.html

  • 36. Data: 2013-06-04 14:24:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > wypuszczonych, wówczas można by obalić Twoją teorię "że się nie
    > wypuszcza". Ale widać trudno ją obalić :)

    masz wypuszczone

  • 37. Data: 2013-06-04 14:35:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-04 14:24, witek pisze:

    > http://www.leki-informacje.pl/2,rejestracje,w_unii_e
    uropejskiej.html

    > masz wypuszczone

    A które z nich to nowe? W tym roku tylko 14 różnych składów leków i
    jakieś 2 insuliny. A w tych lekach na przykład Memantine, które jest już
    znane od dawna:

    [Axura]
    "Dnia 17 maja 2002 r. Komisja Europejska przyznała..."

    Nie wyjeżdżaj mi tu zatem z jakimiś odgrzewanymi kotletami ;)

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2013-06-04 15:32:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > http://www.leki-informacje.pl/2,rejestracje,w_unii_e
    uropejskiej.html

    > masz wypuszczone

    i co...

  • 39. Data: 2013-06-04 15:36:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > wiem ale nie powiem.

    > zeby zaprzeczyc postwionej tezie, ze przez ostatnie 10 lat nic sie
> [...]

    i co z tego wynika?

    imho to gówno wiesz, tylko ci sie zdaje że coś wiesz...

    nie chce mi sie teraz szukać ale przy okazji artykułu o tym jak to koncerny
    straszną kasę wydają na nowe leki i dlatego muszą byc takei drogie było
    dokładnei opisane ile koncerny wydają na badania a ile na marketing i wyszło
    że głównei to sie zajmują marketingiem a badania sa dość marginalnym kosztem
    w działaniu...

    ponadto ktoś przeanalizaował włąśnei te zgłoszenia leków i okazało sie że
    większość to sa powielane pod nowymi nazwami leki zawierające to samo co
    wcześniejsze mieszanki już zarejestrowane. Wieć niby leków są tysiuąće ale
    w sumie to większość robi to samo co inne i wcześniej zarejestrowane.

  • 40. Data: 2013-06-04 15:36:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek Dyjor wrote:

    uropejskiej.html