eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoplanowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta? › Re: planowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 4 Jun 2013 11:59:09 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: planowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta?

    On Mon, 3 Jun 2013, chwilozof wrote:

    > oraz nasionami,roślinami i ogólnie żywnością trafiającą na nasze pólki
    > potrafi zmienić je lekko genetycznie
    > i zatwierdzić patent na 'produkt organiczny' który jest żywym organizmem
    > biologicznym.
    > Idąc dalej taka 'żywność na patencie' potrafi zmieniać cały nasz organizm
    > który de fakto można
    > uznać jako podpatent zmieniony prawnie przez produkty patentowe.

    Rozpędziłeś się.
    Fakt wyprodukowania jakiejś tkaniny na opatentowanej maszynie nie
    powoduje, że ta tkanina staje się opatentowana (co nie wyklucza
    możliwości, że może mieć ona np. opatentowany splot, jednak ten
    splot musiałby być opatentowany ODDZIELNIE, a nie przez indukcję
    z faktu użycia opatentowanej maszyny :>)

    Przejrzyj założenia - czy wychodzi Ci, że geny z żywności bywają
    WPROST wbudowywane w organizm który się pożywia?

    Zupełnie osobna sprawa, że jestem przeciwny "patentom na geny".
    Zarówno te istniejące (które w myśl dotychczasowego polskiego
    prawa nie kwalifikują się do patentów, bo stanowią *odkrycia*
    a nie *wynalazki*) jak i ewentualne modyfikacje.
    Ale to OT wobec Twojej tezy :)

    pzdr, Gotfryd