  • 1. Data: 2013-05-29 22:32:39
    Temat: planowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta?
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    witam,

    czy jesli jestem w stanie udowodnic, ze program sterujacy sprzetem agd
    wraz z uplywem czasu (np. po uplywie gwarancji) zaczyna symulowac bledy,
    to czy moge z duza racja prawdopodobienstwa powalczyc w sadzie o jakies
    odszkodowanie, lub odgorne dowalenie kary przez uokik?

    --
    A: Because it breaks the logical sequence of discussion
    Q: Why is top posting bad?

  • 2. Data: 2013-05-29 23:11:03
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-05-29 22:32, Paweł pisze:
> [...]
    > bledy, to czy moge z duza racja prawdopodobienstwa powalczyc w sadzie
    > o jakies odszkodowanie, lub odgorne dowalenie kary przez uokik?

    Tak przy okazji oglądałeś?
    "Spisek żarówkowy - nieznana historia zaplanowanej nieprzydatności"

    http://www.youtube.com/watch?v=Ogx8ovv5LK4

    A w temacie zawsze możesz powalczyć w sądzie o swoje. Tylko myślę że to
    nie ma sensu. Taki pozew to byłby sabotaż na system i by chyba
    pozytywnie nie przeszedł.
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 3. Data: 2013-05-29 23:24:04
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 29.05.2013 23:11, Krzysztof 45 wrote:

> [...]
    >
    > A w temacie zawsze możesz powalczyć w sądzie o swoje. Tylko myślę że to
    > nie ma sensu. Taki pozew to byłby sabotaż na system i by chyba

    A gdyby to byl pozew zbiorowy idacy w miliony poszkodowanych?

    zen.aspx

  • 4. Data: 2013-05-30 00:48:17
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-05-29 23:24, hiki o! pisze:

    > A gdyby to byl pozew zbiorowy idacy w miliony poszkodowanych?

    IMHO to byłby zamach na gospodarkę. Kasa rządzi a nie Twoje dobro.
    Taki pozew miał by łeb ukręcony w przedbiegach.

    Wyobrażasz sobie co by było gdyby takie pozwy poszły praktycznie w każdą
    dziedzinę nie tylko elektroniki?

    Też jest druga strona medalu.
    Taki poszkodowany któremu pralka serwis wyświetla i który składa pozew
    przeciwko tej firmie, okazuje się że podcina sobie gałąź na której
    siedzi, bo np. pracuje w firmie motoryzacyjnej przeciwko której tęż
    złożono pozwy o wielomilionowe odszkodowania i takiej firmie grozi
    upadłość. I co w tedy? Nierealne.
    To temat dla rządu a nie na zbiorowe pozwy. A rząd na to nie pójdzie, bo
    w tym systemie ma gówno do gadania i dba o własny biznes (czyt. koryto)
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 5. Data: 2013-05-30 02:29:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Pawel" <r...@1...0.0.1> napisal w wiadomosci
> [...]
    > to czy moge z duza racja prawdopodobienstwa powalczyc w sadzie o jakies
    > odszkodowanie, lub odgorne dowalenie kary przez uokik?

    Na pierwszy rzut oka spojrzalbym po prostu w kierunku oszustwa. Naklonienie
    do niekorzysnego rozporzadzenia mieniem poprzez wymiane czy zlecenie
    naprawy.

  • 6. Data: 2013-05-30 03:35:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości

    > Wyobrażasz sobie co by było gdyby takie pozwy poszły praktycznie w każdą
    > dziedzinę nie tylko elektroniki?

    Zacznijmy od tego, ze niewielka część urządzeń wyświetla takie komunikaty w
    ogóle.

  • 7. Data: 2013-05-30 10:16:50
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-05-30 03:35, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości

    > Zacznijmy od tego, ze niewielka część urządzeń wyświetla takie
    > komunikaty w ogóle.

    Komunikaty o awarii?
    Nie musi wyświetlać. Pralka wyświetli lub nie, drukarka wyświetli lub i
    nie. Ale odliczy ileś tam prań lub tysięcy stron i zalicza padakę.
    Mój skaner canon z dnia na dzień zaczął wariować. Taśma zdrowa cała
    mechanika zdrowa więc co? Elektronika. Serwisant powiedział że one
    wszystkie tak mają po jakimś czasie. Można to naprawić ale się nie
    opłaca. Lepiej kupić nowy.

    Starzenie się produktów planowane jest w fazie projektu. W motoryzacji
    najprostsza forma kiedyś to korozja. A przykładem jest mercedes okular
    który każdy po 5-8 latach rdzewiał na potęgę. Ople słynęły z
    rdzewiejących nadkoli, które były tak wyprofilowane by zawsze tam
    zbierało się dużo błota. Mercedes Sprinter. Blacha całkowicie nie
    odporna na korozje. Jak w maluchu. W kilkuletnich egzemplarzach korozja
    wychodziła wszędzie. I wielu innych markach było podobnie.
    W dobie wszechobecnej elektroniki jest łatwiej. głupi czujnik nawali bo
    tak go zaprojektowano, zapala się kontrolka awarii silnika i nie można
    go uruchomić. Więc laweta i serwis. To też planowane może nie starzenie,
    ale wyrywanie pieniędzy od ludzi.
    Albo uszkodzeniu ulega małe gówienko za 5zł. Ale jego się nie wymieni.
    Trzeba wymienić cały moduł za 250zł. To też jest planowane i można
    podciągnąć pod oszustwo.

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 8. Data: 2013-05-30 13:53:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > na korozje. Jak w maluchu. W kilkuletnich egzemplarzach korozja
    > wychodziła wszędzie. I wielu innych markach było podobnie.

    No i rynek wyprostoał. Ludzie przestawalije kupywać itrzeba było zmienić
    blachę.

> [...]
    > uruchomić. Więc laweta i serwis. To też planowane może nie starzenie, ale

    I znowu rynek to prostuje. Piszą w gazetach, zę atki itaki, to się wywala
    potyluitylu. Liczą czas do wywalenia. Jak ktoś mądry, to soie poprzegląda i
    kupu takiego, co się nie psuje.

    > Albo uszkodzeniu ulega małe gówienko za 5zł. Ale jego się nie wymieni.
    > Trzeba wymienić cały moduł za 250zł. To też jest planowane i można
    > podciągnąć pod oszustwo.

    Nie, pod produkcje modułową.

  • 9. Data: 2013-05-30 14:45:36
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > to czy moge z duza racja prawdopodobienstwa powalczyc w sadzie o jakies
    > odszkodowanie, lub odgorne dowalenie kary przez uokik?

    We Francji coś tam próbują:
    http://technowinki.onet.pl/biznes/francuzi-walcza-z-
    celowym-postarzaniem-produktow,1,5453923,artykul.htm
    http://tiny.pl/hsx9k
    Gdyby "szlachetna" UE się za to wzięła? ;-)
    Przecież zajmują się takimi pierdołami.
    Przynajmniej byłby z komisarzy jakiś pożytek dla zwykłego obywatela.
    Gdyby jeszcze ci "nieprzekupni" ekolodzy poparli to jeszcze i środowisku
    by wyszło na dobre.
    http://ulicaekologiczna.pl/zdrowy-styl-zycia/antyfun
    kcje-%E2%80%93-im-nowszy-produkt-tym-krocej-sluzy/
    http://tiny.pl/hsx9s
    Wiem... Marzenia... :-)

    PS. Tak przecież nie musi być żeby napędzać gospodarki konsumpcją
    chłamu. To jest ślepy zaułek w który nas pchają bezmyślni marketingowcy
    zaślepieni wydajnością, minimalizacją kosztów i taki bzdurnymi pojęciami.
    A potem liczy się PKB i udowadnia jakie to państwa są rozwinięte a my
    ciągle nie. Bzdura bzdurę pogania a lemingi łykają :-(

  • 10. Data: 2013-05-30 16:00:35
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2013-05-29 23:24, hiki o! pisze:
    > A gdyby to byl pozew zbiorowy idacy w miliony poszkodowanych?

    Tym bardziej nikt by tego nie ruszył :(

    --
    < TOMASZEK >
    granice Polski = granice absurdu