  • 1. Data: 2003-03-12 14:19:27
    Temat: pierwsza praca; NIP
    Od: "Agaa" <m...@p...onet.pl>

    w zeszłym roku "pierwszy raz" pracowałam na umowę zlecenia..., dotychczas
    nie miałam NIPu, teraz przychodzą do mnie PITy, nigdzie nie jest wpisany ten
    numer NIP, czy w związku z tym sama muszę go wyrabiać? czy po prostu
    pracodawca zadbał o to, żeby mi wyrobić NIP a do mnie należy tylko odebranie
    go w Urzędzie Skarbowym?

  • 2. Data: 2003-03-12 16:06:29
    Temat: Re: pierwsza praca; NIP
    Od: "alla" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Agaa" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > numer NIP, czy w związku z tym sama muszę go wyrabiać? czy po prostu
    > pracodawca zadbał o to, żeby mi wyrobić NIP a do mnie należy tylko
    Witam!
    Musisz zlozyc zgloszenie tzw. NIP-1, w Urzedzie Skarbowym, dane wpisujesz z
    dow. osobistego.
    Druk pobierasz tam, gdzie PIT do rozliczenia sie z fiskusem.
    Po 3 tygodniach dostaniesz numer NIP listem poleconym.
    A wtedy mozesz sie rozliczyc.
    Alla

    To dziwne, ze nie mials NIP-u, teraz przy rejestracji w Urzedzie Pracy
    wymagaja NIP .

  • 3. Data: 2003-03-12 16:08:21
    Od: "alla" <a...@t...pl>

    Użytkownik "alla" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A wtedy mozesz sie rozliczyc.
    > Alla
    >
    > To dziwne, ze nie mials NIP-u, teraz przy rejestracji w Urzedzie Pracy
    c.d.
    Ale jak zarobilas mniej jak 2700 ( ciut wiecej, ale teraz dokladnie nie
    pamietam) w 2002 to nie zglaszasz tego do US.

  • 4. Data: 2003-03-12 17:22:17
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "alla" <a...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > Ale jak zarobilas mniej jak 2700 ( ciut wiecej, ale teraz dokladnie nie
    > pamietam) w 2002 to nie zglaszasz tego do US.

    A czemu niby ma nie dostać podatku z powrotem? Darowizna na rzecz państwa?

  • 5. Data: 2003-03-12 20:08:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 12-03-2003 18:22, Użytkownik KK napisał:

    > A czemu niby ma nie dostać podatku z powrotem? Darowizna na rzecz państwa?

    Niemówiąc juz o tym że uzyskanie każdego dochodu opodatkowanego
    zobowiązuje do złożenia PITa.
    To nie jest tak że te 2700 z groszami jest nieopodatkowane - to sa
    opodatkowane pieniądze, tyle że zastosowanie do nich skali podatkowej
    daje wynik "0".
    A więc rozliczenie trzeba złożyć.

    Maddy

    --