  • 1. Data: 2003-08-20 17:09:17
    Temat: pełnomocnik ds zatrudnienia członków zarządu
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Co należy do kompetencji takiego pełnomocnika oprócz nawiązania stosunku
    pracy z członkami zarządu?
    Czy może również miec inicjatywę rozwiązania umowy o prace z członkiem
    zarządu???

    Pozdrawiam BogdanK

    ---

  • 2. Data: 2003-08-20 22:15:18
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Co należy do kompetencji takiego pełnomocnika oprócz nawiązania stosunku
    > pracy z członkami zarządu?
    > Czy może również miec inicjatywę rozwiązania umowy o prace z członkiem
    > zarządu???

    Jak sie domyslam chodzi o pelnomocnika zgromadzenia wspolnikow do
    reprezentowania spolki w umowach z czlonkami zarzadu.
    O zakresie umocowania - moim zdaniem - decydowac bedzie tresc uchwaly
    zgromadzenia wspolnikow. Jezeli stanowi ona ze pelnomocnik powolany zostaje
    tylko do spraw zawierania umow o prace, to wowczas jego kompetencja obejmuje
    tylko te umowy. Jezeli uchwala stanowi o reprezentowaniu w umowach z
    czlonkami zarzadu to peln. bedzie umocowany do zawierania z czlonkami
    zarzadu wszelkich innych umow.
    Co do rozwiazania umowy z czlonkiem zarzadu to moim zdaniem pelnomocnik nie
    jest uprawniony do zlozenia takiego oswiadczenia. Celem przepisu art 210 ksh
    jest zapobieganie naduzyciom jakie moga powstac przy zawarciu umow przez
    zarzad "sam z soba". trudno mowic o takim naduzyciu przy rozwiazaniu umowy.
    Tak wiec uwazam ze oswiadczenie o rozwiazaniu umowy o prace powinno byc
    zlozone zgodnie z przyjeta w spolce reprezentacja. Ale podkreslam ze to moje
    zdanie i mozna sie z nim nie zgadzac.

    Dan.

  • 3. Data: 2003-08-21 07:36:17
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tak wiec uwazam ze oswiadczenie o rozwiazaniu umowy o prace powinno byc
    > zlozone zgodnie z przyjeta w spolce reprezentacja. Ale podkreslam ze to

    Dzięki za odpowiedź :)

    BogdanK

    ---