  • 11. Data: 2009-03-24 10:37:12
    Temat: Re: oszustwo, szukam orzeczenia
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Po pierwsze sąd cywilny to akurat właściwa droga. I nie rozumiem czemu
    > sąd karny miałby być lepszy.
    > A po drugie myślisz że policjantów przekonasz jakiś orzeczeniem SN? To
    > myślenie do niczego cię nie doprowadzi.

    jak ktos lubi udawac ze deszcz pada gdy zostaje opluty to tak, ale
    jak mamy miejsce z przestepstwem to niby z jakiej racji nie gnoic typa jezeli
    nadarza sie ku temu okazja? Powodztwo cywilne mozna rownolegle wytoczyc

    Orzeczeniem jak juz pisalem chce wyprowadzic policjanta z blednego myslenia ze
    wplata choc fragmentu = brak przestepstwa

    > Zbyć ?? Muszą wydać postanowienie o umorzeniu/odmowie wszczęcia i będzie
    > można złożyć zażalenie do sądu. Nie wiem po co, ale będzie można.

    zbyli gdy poszla zglosic sama na policji, teraz zostalo zalatwione prze
    prokurature

    > Orzeczenia SN są niewiążące dla nikogo (w zasadzie). Nie mają też mocy
    > magicznej.

    chodzi o nakierowanie

> [...]
    > wyłudzenie, to oddanie długu uznać należy za naprawienie szkody, więc
    > okoliczność, która - choć nie znamienna - ma istotne znaczenie dla
    > wymiaru kary.
    >

    > Wyrok z dnia 20 lutego 1997 r.
    >
    > Sąd Apelacyjny w Katowicach (II AKa 254/96)
    >
    > Fakt częściowej, zwłaszcza niewielkiej i nieterminowej spłaty kredytu
    > nie wyklucza możliwości uznania, że kredytobiorca w chwili zaciągania
    > kredytu działał w złym zamiarze jego zagarnięcia, przy czym takie
    > zachowanie może być poczytane jako element naprawienia szkody.

    wielkie dzieki

  • 12. Data: 2009-03-25 01:56:05
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 14:58:11 +0000 (UTC),
    n...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

    > problem w tym ze panowie na policji daza do tego zeby pozbyc sie pracy i beda
    > twierdzic zapewne ze ZAWSZE gdy wplacono czesc powoduje to prysniecie
    > przestepstwa oszustwa, po to by odeslac 'petenta' do sadu cywilnego.

    Ba! Niekiedy prowadzący postępowanie tak radzą podejrzanemu z własnej woli.

    --
    pozdro
    poreba

  • 13. Data: 2009-03-27 15:15:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    n...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > jak mamy miejsce z przestepstwem to niby z jakiej racji nie gnoic typa

    Gratuluje pewności siebie i braku innych zajęć.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars