  • 1. Data: 2003-03-21 19:00:44
    Temat: oplata dodatkowa za przejazd bez biletu komunikacja miejska
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    Witam!

    Mojemu koledzie przytrafila sie niezbyt mila sytuacja.

    Polowa grudnia, jedzie autobusem. Student, podbita legitymacja, bilet
    miesieczny, sieciowy, ulgowy, imienny na miesiac grudzien, podpisany
    olowkiem.
    Podchodzi kanar - "Bilecik do kontroli? Prosze wyjac i pokazac bilet".
    Kolega daje mu bilet
    Kanar: "zgodnie z paragrafem ble ble ble bilet podpisany nietrfale jest
    niewazny"
    "Jak to - tu kolegi zdzwiko - przeciez na bilecie nigdzie nie pisze ze ma
    byc podpisany dlugopisem"
    No to kanar: "legitymacje prosze" i wypisuje te swoje papiery, caly czas
    mowiac ze na miejscu tylko 50 zl sie placi. Kolega mowi mu zeby spadal na
    drzewo i ze mu niczego nie podpisze.
    Kanar oddaje mu bilet legitke i tyle, bez zadnego slowa idzie dalej
    sprawdzac dalej aftobus
    wiec kolega wysiada i tyle go widzial

    po 3 miechach przychodzi wezwanie do zaplaty

    Zgodnie z paragrafem 8 ust.5 "Taryfy przwozu...." wzywa sie do zaplaty
    naleznosci za przejazd bez waznego biletu w dniu <bla bla> na linii <bla
    bla> w wysokosci 81.15zl Naleznosc ta prosimy wplacic w ciagu 14 dni
    (prosza ) liczac od dnia doreczenia niniejszego wezwania na poczcie na
    zalączonym nizej przekazie albo w kasie <bla bla.>
    W razie niewplacenia naleznosci w podanym wyzej terminie sprawa zostanie
    skierowana na droge postepowania sadowego co narazi strone na dodatkowe
    koszty sadowe

    Pierwsze primo - bilet i legitka byly. bilet byl podpisany nietrwale
    (olowkiem) ale zawsze.
    Drugie primo - kolega nic nie podpisal i nie dostal od kanara
    "protokolu-wezwania" ktory pozwala anulowac oplate dodatkowa - 10pln taka
    przyjemnosc (zgiodnie z linkiem ponizej)
    Trzecie primo - paragraf 8 ustep 5 taryfy przewozu
    http://www.kzkgop.com.pl/cennik/taryfa/ nie istnieje.(!!!)

    Co trzeba do nich wysmarowac, zeby dali sobie spokoj, a najlepiej przy
    okazji kanara przytepic?
    Co najlepiej w takiej sytuacji zrobic?

    --
    pozdrawiam
    kasza

  • 2. Data: 2003-03-21 19:29:55
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "kasza" <k...@2...pl.nospam> napisał w wiadomości
    (...)

    > Co trzeba do nich wysmarowac, zeby dali sobie spokoj, a najlepiej przy
    > okazji kanara przytepic?
    > Co najlepiej w takiej sytuacji zrobic?

    Moim zdaniem za późno ! Trzeba było smarować pisma zaraz po złapaniu, a nie
    teraz kiedy przyszło wezwanie do zapłaty i straszą sądem.
    Przecież kanar wziął dane. Kanar miał jakieś zarzuty, więc od razu trzeba
    było działać i smarować pisma z opisem sytuacji i nie kłócić się z prostym
    kanarem, bo to jest tylko kanar co mu kazali sprawdzać bilety i za to mu
    płacą. Kanar nie jest tego wart, aby tracić własne zdrowie i czas na jakieś
    bezproduktywne dyskusje.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy GG: 268973

  • 3. Data: 2003-03-21 20:59:53
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    > Moim zdaniem za późno ! Trzeba było smarować pisma zaraz po złapaniu, a
    nie
    > teraz kiedy przyszło wezwanie do zapłaty i straszą sądem.
    > Przecież kanar wziął dane.

    Rownie dobrze mogl je spisac z klatki schodowej - nie ma nigdzie zadnego
    podpisu

> [...]
    > kanarem, bo to jest tylko kanar co mu kazali sprawdzać bilety i za to mu
    > płacą. Kanar nie jest tego wart, aby tracić własne zdrowie i czas na

    To fakt, jednak paranoja jest jezdzic za kazdym razem kiedy kanar sie do
    czegos przyczepi.

    Chodzi mi generalnie o to, czy brak podpisu na papierach kanara to argument
    i czy powolanie sie w wezwaniu do zaplaty do nie istniejacego punktu taryfy
    nie wystarczy do napisania im ze probuja porzadnego czlowieka robic w
    balona.

    --
    kasza

  • 4. Data: 2003-03-21 21:20:03
    Od: "Kaflara" <b...@b...pl>

    Podpisz bilet długopisem i zanieś im tam do komunikacji miejskiej. Pokaz że
    ty bilet masz, a taka sytuacja nie miała miejsca, spisał kanar z klatki tak
    jak to powiedział poprzednik na grupie i tyle. Nie daj się.

    Kaflara

  • 5. Data: 2003-03-22 00:57:25
    Od: "leon" <L...@i...pl>

> [...]
    taryfy
    > nie wystarczy do napisania im ze probuja porzadnego czlowieka robic w

    zgadza sie skoro druczek u nich nie podpisywal to moga sie ugrysc w 4 litery

    leon

  • 6. Data: 2003-03-22 03:54:16
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    leon wrote:
    > zgadza sie skoro druczek u nich nie podpisywal to moga sie ugrysc w 4 litery

    a może uzasadnisz?

    KG

  • 7. Data: 2003-03-22 12:51:53
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > a może uzasadnisz?

    poniewaz dane mogl wziasc doslownie skadkolwiek

    poza tym powiedz mi jaki dokument czy umowa ma
    moc prawna bez podpisu obu stron ?? (wylaczam wyroki sadowe)
    rownie dobrze moglbym przyjsc do ciebie przyniesc np stary
    telewizor i kazac sobie zaplacic 5000 - to ze nie ma twojego podpisu
    na umowie sprzedazy jest niewazne

    leon

  • 8. Data: 2003-03-22 13:00:00
    Od: "Misterxxx" <t...@i...pl>

    Użytkownik "leon" <L...@i...pl> napisał w wiadomości

    > poniewaz dane mogl wziasc doslownie skadkolwiek
    >
    > poza tym powiedz mi jaki dokument czy umowa ma
    > moc prawna bez podpisu obu stron ?? (wylaczam >wyroki sadowe)
    Ale czy nakaz platniczy jest umowa , i maja sie na niej podpisac obie
    strony?? W domysle kazdy chcacy sie wywinac przed placeniem to by nie
    podpisywal takiego dokumentu ;)

  • 9. Data: 2003-03-22 14:58:30
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Misterxxx napisał:
    > Ale czy nakaz platniczy jest umowa , i maja sie na niej podpisac obie
    > strony?? W domysle kazdy chcacy sie wywinac przed placeniem to by nie
    > podpisywal takiego dokumentu ;)

    to ja Ci moge przynieść taki nakaz z Twoimi danymi bez Twojego podpisu
    np na 10 tys. zł. I co, zapłacisz mi?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2003-03-22 15:29:10
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    scream wrote:
    > to ja Ci moge przynieść taki nakaz z Twoimi danymi bez Twojego podpisu
    > np na 10 tys. zł. I co, zapłacisz mi?

    a będzie tam numer mojego dokumentu tożsamości i wskazanie przez kogo
    został wydany?

    KG