  • 1. Data: 2003-03-21 16:47:09
    Temat: Legitymacje prasowe? Aspekt prawny.
    Od: "alex" <a...@o...pl>

    Witam,
    Pomozcie - gdzie mam szukac przepisow traktujacych o zasadach przyznawania i
    poslugiwania sie legitymacjami prasowymi czy podobnymi dokumentami?

    Sprawa jest nastepujaca: prowadzimy pewien klub hobbystyczny i jestesmy
    zainteresowani uczestnictwem w roznego typu wydarzeniach (np. konferencjach)
    dotyczacych spraw ktorymi klub sie interesuje. Jak wiadomo pomocna jest w
    takich przypadkach jakas legitymacja identyfikujaca dana persone. I tutaj
    pytanie: czy legitymacja prasowa moze sie poslugiwac tylko czlonek redakcji
    jakiegos konkretnego wydawnictwa, czy tez moze uzywac takiego dokumentu
    osoba z naszego przypadku - czlonek zupelnie nie-profitowego i
    nie-komercyjnego klubu hobbystycznego.
    BTW: Zdarza nam sie popelnic czasami jakis artykul do pism "branzowych" ale
    zaden z nas nie podlega pod redakcje jakiegokolwiek z tych pism. Jestesmy
    tzw. "wolnymi strzelcami..."

    Przy okazji zapytam rowniez o sprawe pokrewna - czy jezeli bedziemy wydawac
    wewnatrz-klubowa gazetke to czy przyslugiwac bedzie nam termin "wydawca"?
    Czy taki wydawca musi w jakis sposob rejestrowac swoja dzialalnosc?

    Za wszelkie wskazowki z gory dziekuje.
    Alex.

  • 2. Data: 2003-03-21 19:39:58
    Temat: Re: Legitymacje prasowe? Aspekt prawny.
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "alex" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wewnatrz-klubowa gazetke to czy przyslugiwac bedzie nam termin "wydawca"?
    > Czy taki wydawca musi w jakis sposob rejestrowac swoja dzialalnosc?

    A wszystkie akty wykonawcze czytałeś ?
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU1984005002
    4?OpenDocument
    może tutaj coś będzie ?

    Przeanalizuj jeszcze czy aby legitymacja prasowa czy cos w tym stylu jest
    Tobie naprawdę potrzebne. Może na konferencję mozesz po prostu wejść jako
    obywatel. Przestudiuj ustawę o dostepie do informacji publicznych itp.
    Wszystko znajdziesz w sejmowym serwisie www.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy GG: 268973

  • 3. Data: 2003-03-22 20:02:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dziennikarzem jest pracownik lub osoba współpracująca z redakcją. Wydawanie
    czasopism wymaga rejestracji w Sądzie Wojewódzkim właściwym dla siedziby
    redakcji. Ponieważ definicja prasy jest bardzo szeroka, wystarczy, że
    będziecie mieć na przykład stronę internetową odświeżana nie rzadziej, niż
    raz na rok. Jeśli zarejestrujecie się w sądzie, to możecie posiadać
    legitymacje prasowe.
    Sama legitymacja, to często jeszcze nie wszystko. Przy poważniejszych
    wydarzeniach dopuszcza się tylko niektóre agencje. Nie pamiętam, jak się
    nazywa ta procedura. Uciekło mi teraz to słowo.

  • 4. Data: 2003-03-23 15:54:59
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 2003-03-22 21:02, Robert Tomasik wrote :
    > Sama legitymacja, to często jeszcze nie wszystko. Przy poważniejszych
    > wydarzeniach dopuszcza się tylko niektóre agencje. Nie pamiętam, jak się
    > nazywa ta procedura. Uciekło mi teraz to słowo.

    Akredytacja?
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 5. Data: 2003-03-23 15:57:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Akredytacja?