  • 1. Data: 2002-09-14 23:30:22
    Temat: operator publiczny-czy mozna i jak zostac?
    Od: "krzyh" <k...@e...pl>

    Witam
    Zajmuję się instalację internetu w Krakowie.
    W związku z tym że chcę posiadać wszelkie wymagane zezwolenia występuję do
    administracji/właściciela budynku o zgodę i tu pojawia się często problem z
    jej uzyskaniem.
    Znalazłem ustawę z dn. 02-07-2000 Prawo Telekomunikacyjne (art 97) gdzie
    "właściciel
    nieruchomości ma obowiązek umożliwić instalowanie urządzeń
    telekomunikacyjnychoraz przeprowadzenie linii kablowych operatorom
    wykonującym
    swą działalność na podstawie stosownego zezwolenia telekomunikacyjnego"
    I tu pojawia się moje pytanie (nie mogę tego nigdzie znaleść): jakie są
    wymagania aby zostać operatorem publicznym bo chyba takiego tylko tyczy sie
    powyższa ustawa.

    Z góry dziekuje za wszelką pomoc!
    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-09-14 23:33:19
    Temat: Re: operator publiczny-czy mozna i jak zostac?
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    krzyh wrote:
    [..]
    > wymagania aby zostać operatorem publicznym bo chyba takiego tylko tyczy sie
    > powyższa ustawa.

    Jeśli chodzi o dostęp do internetu to wystarczy tylko wysłać do ministerstwa
    zgłoszenie powiadamiające o takim fakcie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-09-14 23:39:10
    Od: "krzyh" <k...@e...pl>

    > Jeśli chodzi o dostęp do internetu to wystarczy tylko wysłać do
    ministerstwa
    > zgłoszenie powiadamiające o takim fakcie.

> [...]

    I to wystarczy by stac sie "operatorem publicznym" i czy za takiego uwaza
    sie dostawce uslug internetowych???
    krzyh

  • 4. Data: 2002-09-14 23:43:32
    Od: "krzyh" <k...@e...pl>

    > Jeśli chodzi o dostęp do internetu to wystarczy tylko wysłać do
    ministerstwa
    > zgłoszenie powiadamiające o takim fakcie.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Najlepiej proszę o jakąś podstawe prawną abym mógł się zapoznać
    krzyh

  • 5. Data: 2002-09-14 23:44:16
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    krzyh wrote:
    > I to wystarczy by stac sie "operatorem publicznym" i czy za
    > takiego uwaza sie dostawce uslug internetowych???

    Tego to już nie wiem. Nie wiem jaka jest definicja operatora publicznego.
    Proponuję byś w poniedziałek zadzwonił do ministerstwa infrastruktury
    i się wypytał co i jak jakiegoś mądrego gostka siedzącego tam w temacie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 6. Data: 2002-09-15 00:03:58
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    > Najlepiej proszę o jakąś podstawe prawną abym mógł się zapoznać

    Sprobuj przejrzec pod tym katem pl.misc.telefonia.
    O ile pamietam, uzyskanie statusu operatora publicznego
    wiaze sie ze znaczna oplata

    pzdr

    Marek

  • 7. Data: 2002-09-15 00:10:15
    Od: "Piotr C." <P...@M...com.INVALID>

    Użytkownik "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl> napisał w wiadomości

    > Sprobuj przejrzec pod tym katem pl.misc.telefonia.
    > O ile pamietam, uzyskanie statusu operatora publicznego
    > wiaze sie ze znaczna oplata

    A nie wiem, czy nie wiąże się z dodatkowymi obowiązkami... Więc zapytaj na
    p.m.t.

    pozdr.

  • 8. Data: 2002-09-15 19:38:33
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzyh" <k...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieruchomości ma obowiązek umożliwić instalowanie urządzeń
    > telekomunikacyjnychoraz przeprowadzenie linii kablowych operatorom

    Myślę,że jak właściciel nie zgadza się na instalację internetu na terenie
    swojej nieruchomości to nikt nie może go do tego zmusić. Czyżby nadal nie
    istniało poszanowanie prywatnej własności i każdy kto ma ochotę, bez pytania
    o zgodę i w wybrany przez siebie sposób chciał montować rózne instalacje w
    prywatnych nieruchomościach?????

    Pozdrawiam

    Wiewióra

  • 9. Data: 2002-09-15 20:32:08
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

> [...]
    > o zgodę i w wybrany przez siebie sposób chciał montować rózne instalacje w

    Nie histeryzuj - nie kazdy i nie wtedy kiedy bedzie chcial, ale
    konkretne podmioty na konkretnych warunkach, tak jak w calym
    cywilizowanym swiecie.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 10. Data: 2002-09-16 20:44:32
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości

    > Nie histeryzuj - nie kazdy i nie wtedy kiedy bedzie chcial, ale
    > konkretne podmioty na konkretnych warunkach, tak jak w calym
    > cywilizowanym swiecie.
    >
    > Leszek

    Nie histeryzuję ale post odebrałam jako próbę zdobycia urzędowego glejtu,
    gdyż właściciele nie dają mu zezwoleń na zakładanie sieci. Żeby kłaść kable
    w prywatnej własności to należy spełnić bardzo dużo "konkretnych warunków" i
    glejt urzędowy nic tu, mam nadzieję, nie da. A jeśli warunki są spełnione to
    właściciel się zgadza i nie ma problemu.

    Wiewióra