  • 31. Data: 2007-09-12 19:47:43
    Temat: Re: omijanie korka?
    Od: "[POZ]Teddy" <t...@N...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:fc9ffh$l01$1@opal.icpnet.pl...
    > Użytkownik "[POZ]Teddy" <t...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Cała grupa widzi jaki żeś dureń. Ciao debilu.

    Widac mam cos z ciebie. A za debila masz PLONK-a frajerze. I obysmy sie na
    drodze nie spotkali bo od 20 lat nie przegralem sprawy. Szczegolnie z takim
    leszczem jak ty pajacu.

  • 32. Data: 2007-09-12 19:51:46
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Widac mam cos z ciebie. A za debila masz PLONK-a frajerze.

    I do końca się nie kapniesz dlaczego zostałeś pośmiewiskiem. A wszystko
    przez brak umiejętności czytania ze zrozumieniem.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 33. Data: 2007-09-12 20:04:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Alek pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał
    >
    > Ale pamiętasz, że u nas obowiązuje ruch prawostronny?

    Lewym pasem (tym pod prąd) tak samo można jeździć właśnie podczas
    manewrów omijania i wyprzedzania. Prawostronność ruchu nijak nie oznacza
    zakazu przekraczania osi jezdni.

    Nie mówiąc że ten przepis też jest mocno nieprecyzyjny (Art. 22.2 PoRD).
    Nakazuje zbliżenie się przed zamianą kierunku do _środka_ jezdni. A co
    jeżeli z mojej strony są np. trzy pasy, a z przeciwnej tylko jeden?
    Środek jezdni wypada w okolicy środkowego pasa dla mojego kierunku.
    O ile wiem to dużo właściwszym określeniem byłaby tu "oś jezdni" która
    jest tym co dzieli jezdnię na części przeznaczone do jazdy w różnych
    kierunkach (definicji nie widzę w PoRD, ale jest chyba w jakiś innych
    aktach prawnych).
    Bo słowo "środek" sugeruje środek geometryczny, czyli miejsce w równej
    odległości między prawą a lewą krawędzią.

  • 34. Data: 2007-09-12 20:26:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    [POZ]Teddy pisze:
    > Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    >>
    > geniusz z ciebie. Zatem twoim zdaniem pojazd czekajacy na zielone swiatlo
    > jest pojazdem nie znajdujacym sie w ruchu. Czy sie myle?

    Oczywiście że znajduje się w ruchu (drogowym), co nie przeszkadza mu być
    samochodem nieporuszającym się (w sensie fizycznym prędkość=0).

    Zauważ że pojazd który zatrzymał się przed przejściem dla pieszych w
    celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu również znajduje się w ruchu, a
    art. 26.3.2 wyraźnie mówi o zakazie _omijania_ takiego pojazdu, a nie
    wyprzedzania.
    Uczestniczenie w ruchu, to inne pojęcie niż poruszanie się jako takie.
    Można uczestniczyć w ruchu nie poruszając się (właśnie wspomniane przez
    Ciebie oczekiwanie na zielone światło).
    Tak samo masz prawo _ominąć_ w obrębie skrzyżowania samochód oczekujący
    na wolny skręt w lewo, ale nie masz prawa go wyprzedzać. (Art. 24.7.3 )

  • 35. Data: 2007-09-13 08:51:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

> [...]
    > jeżeli z mojej strony są np. trzy pasy, a z przeciwnej tylko jeden?
    > Środek jezdni wypada w okolicy środkowego pasa dla mojego kierunku.

    Jeśli jest kilka pasów to zwykle (a może zawsze) są na nich znaki
    poziome/pionowe wyznaczające jaki pas do jakiego kierunku służy. A przepisy
    rozporządzenia o znakach drogowych stusuje się w pierwszej kolejności niż
    przepis ustawy.

  • 36. Data: 2007-09-13 12:59:07
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Oczywiście że znajduje się w ruchu (drogowym), co nie przeszkadza mu być
    > samochodem nieporuszającym się (w sensie fizycznym prędkość=0).

    Szkoda czasu i atłasu. Do betona i tak to nie dotrze a i obrazi się jeszcze
    na ciebie biedak;)))