  • 1. Data: 2007-09-11 11:45:44
    Temat: Upublicznienie listy pracowników podlegających badaniom okresowym
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    Pracodawca umieszcza na ogólnodostępnej tablicy ogłoszeń zakładowych listę
    nazwisk pracowników, którzy w danym miesiącu mają wykonać badania okresowe.
    Jest to urząd i te dane są dostępne także dla osób z zewnątrz!
    Moim zdaniem to niedopuszczalne.
    Jak to wygląda od strony prawnej?

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2007-09-11 12:15:16
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > okresowe.
    > Jest to urząd i te dane są dostępne także dla osób z zewnątrz!

    A co jest niestosownego w badaniach okresowych? Czy oprócz imienia i
    nazwiska podaje również adres oraz numer telefonu do wymienionych osób?
    Nie popadajmy w paranoję z ochroną danych osobowych.

    p,M

  • 3. Data: 2007-09-11 12:31:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc60sf$jjv$1@inews.gazeta.pl Marcin Wójcik
    <w...@g...pl> pisze:

    > A co jest niestosownego w badaniach okresowych? Czy oprócz imienia i
    > nazwiska podaje również adres oraz numer telefonu do wymienionych osób?
    Nie.
    Moim zdaniem problematyczne jest to z kilku powodów.
    1.Jest to podanie do wiadomości publicznej imienia, nazwiska _i_ miejsca
    pracy, co już pozwala na pewną identyfikację. O ile jest to jeszcze w miarę
    zrozumiałe w przypadku urzędnika, który jest odpowiedzialny za obsługę
    obywatela (często ma tabliczkę na drzwiach, jest na ten temat orzeczenie
    sądu), o tyle w przypadku np. pana technicznego uzasadnienia nie znajduję.
    2.Osoba postronna może się zorientować co do ogólnego stanu zdrowia danego
    pracownika, poprzez częstotliwość pojawiania się jego nazwiska na liście. To
    już IMO nadużycie.
    3.Nie widzę usprawiedliwienia dla takiego działania. Pracownik, któremu
    upływa ważność badań powinien otrzymać w kadrach skierowanie i tyle.

    > Nie popadajmy w paranoję z ochroną danych osobowych.
    Nie popadajmy.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-09-11 12:45:19
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jotte"

> [...]
    > sądu), o tyle w przypadku np. pana technicznego uzasadnienia nie znajduję.

    na każdych drziwach w urzędzie jest imię, nazwisko, tytuł naukowy (
    ewentualnie) oraz stanowisko

    > 2.Osoba postronna może się zorientować co do ogólnego stanu zdrowia danego
    > pracownika, poprzez częstotliwość pojawiania się jego nazwiska na liście.
    > już IMO nadużycie.

    badania okresowe jak sama nazwa wskazuje są co jakiś , ustawowy czas, rok
    lub dwa.
    rzeczywiście onformacja prawie jak dla szpiega

    > 3.Nie widzę usprawiedliwienia dla takiego działania. Pracownik, któremu
    > upływa ważność badań powinien otrzymać w kadrach skierowanie i tyle.

    przepis formułuje to inaczej

    > Nie popadajmy.

    właśnie że popadasz

    macso

  • 5. Data: 2007-09-11 13:07:24
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Moim zdaniem to niedopuszczalne.

    A już całkowicie zbrodnicze jest wywieszanie list osób które zdały maturę
    lub na studia !!!!
    To powinno być tajne specjalnego znaczenia;)))
    Może czas odwiedzić lekarza, choć i tu jest ryzyko, że "pani od recept"
    głośno wywoła twoje nazwisko;))))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2007-09-11 13:51:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc62uo$lnj$1@nemesis.news.tpi.pl macso
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > na każdych drziwach w urzędzie jest imię, nazwisko, tytuł naukowy (
    > ewentualnie) oraz stanowisko
    Nieprawda. Znam dość dobrze np. swój urząd skarbowy.

    > badania okresowe jak sama nazwa wskazuje są co jakiś , ustawowy czas, rok
    > lub dwa.
    Nie czytasz i nie znasz przepisów, na które się powołujesz.
    Określa to nie ustawa, a rozporządzenie. Częstotliwość badań zależy od kilku
    czynników (wszystko w załączniku nr 1). Najdłuższy występujący tam okres to
    5 lat.

    > rzeczywiście onformacja prawie jak dla szpiega
    To bezsensowny komentarz. Zainteresowana osoba może sobie tego po prostu nie
    życzyć.

    > przepis formułuje to inaczej
    Poprosiłbym o ten przepis, jeśli łaska.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-09-11 14:07:56
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > To bezsensowny komentarz. Zainteresowana osoba może sobie tego po prostu
    > nie
    > życzyć.

    I ch.... jej w d... z jej nieżyczeniem. Może się zwolnić. Albo występować
    pod nickiem;))

  • 8. Data: 2007-09-12 08:58:25
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Dnia 11-09-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
    wówczas przez agenta o pseudonimie 'Jotte' słowa
    spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

    > 2.Osoba postronna może się zorientować co do ogólnego stanu zdrowia danego
    > pracownika, poprzez częstotliwość pojawiania się jego nazwiska na liście. To
    > już IMO nadużycie.

    Naprawdę uważasz, że kogoś to interesuje - stan zdrowia szeregowego
    urzędnika? I to na tyle, żeby monitorować jakąś tablicę ogłoszeń i
    prowadzić statystykę częstotliwości pojawiania się tam nazwisk pracowników?

    To jest paranoja w wersji "persecutoria" :)

    --
    TomaSz.

  • 9. Data: 2007-09-12 10:19:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1blu76ndu6imf.nn0ar43esc2o.dlg@40tude.net TomaSz.
    <u...@o...pl> pisze:

    > Naprawdę uważasz, że kogoś to interesuje - stan zdrowia szeregowego
    > urzędnika?
    Nie wiem, nie mam pojęcia, mnie by nie interesował.
    I nie ma to znaczenia. Przedstawiono mi taką sytuację i zapytano, czy to
    jest zgodne z prawem, bo przynajmniej niektórym z nich to się nie podoba.
    To, wydaje się, powinno być zrozumiałe nawet dla dotychczasowych
    "odpowiadających" w tym wątku.
    A ponieważ nie umiałem udzielić odpowiedzi na gruncie prawnym, więc
    zapytałem tutaj.
    Pozostaje jeszcze kwestia _w_ _jakim_ _celu_ wywiesza się tę listę
    publicznie, czemu to ma służyć.
    Oczywiście akceptuję to, że każdy odpowiada jak mu się podoba i wszystko co
    dotąd napisano, choć pozbawione jakiejkolwiek wartości merytorycznej
    skrupulatnie przeczytałem.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-09-12 14:39:43
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    > Pozostaje jeszcze kwestia _w_ _jakim_ _celu_ wywiesza się tę listę
    > publicznie, czemu to ma służyć.

    Ulatwienia zadania wszystkim szpiegom polujacym na informacje ze Waldek
    Iksinski z koltlowni musi isc na badania:) A tak serio - skoro to jesf
    OGOLNoDOSTEPNA tablica OGLOSZEN to moze w celu powiadomienia wszystkich
    zainteresowanych o tym, ze koncza im sie badania?

    HaNkA