  • 1. Data: 2007-01-15 17:47:06
    Temat: okres wypowiedzenia umowy o pracę
    Od: bez spamu <"marceli-szpak(bez spamu)"@gazeta.pl>

    Witam !
    Mam pytanie, chodzi o okres wypowiedzenia umowy o pracę. Pracuję u
    pracodawcy juz ponad 3 lata, mam umowę na czas nieokreślony jednak w
    umowie mam zapis, że wypowiedzenie jej jest możliwe z 1 miesięcznym
    okresem wypowiedzenia. Wie ktoś jak to jest dokładnie z tym co jest w
    umowie a przepisami kodeksu pracy ?

  • 2. Data: 2007-01-15 18:18:03
    Temat: Re: okres wypowiedzenia umowy o prac
    Od: "art409" <a...@w...pl>

    Użytkownik "bez spamu" <"marceli-szpak(bez spamu)"@gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:eogefo$o56$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > umowie mam zapis, że wypowiedzenie jej jest możliwe z 1 miesięcznym
    > okresem wypowiedzenia. Wie ktoś jak to jest dokładnie z tym co jest w
    miesiac czasu jest od konca okresu rozliczniowego. czyli jak zlozysz
    wypowiedzenie dzis to miesiac liczy sie od 1 lutego,
    pozdrawiam
    Artur

  • 3. Data: 2007-01-15 21:14:00
    Temat: Re: okres wypowiedzenia umowy o pracę
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    bez spamu napisał(a):
> [...]
    > umowie mam zapis, że wypowiedzenie jej jest możliwe z 1 miesięcznym
    > okresem wypowiedzenia. Wie ktoś jak to jest dokładnie z tym co jest w

    Jesli pracujesz dluzej niz 3 lata to wg KP Twoj okres wypowiedzenia
    wynosi 3 miesiace.

    Jacek

  • 4. Data: 2007-01-15 22:03:31
    Od: bez spamu <"marceli-szpak(bez spamu)"@gazeta.pl>

    castrol napisał(a):

    > Jesli pracujesz dluzej niz 3 lata to wg KP Twoj okres wypowiedzenia
    > wynosi 3 miesiace.

    Czyli co zapis w umowie tutaj nic nie znaczy ?

  • 5. Data: 2007-01-16 00:40:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eogefo$o56$1@inews.gazeta.pl bez spamu"
    <"marceli-szpak(bez spamu) <Użytkownik "bez spamu" <"marceli-szpak(bez
    spamu)"@gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > umowie mam zapis, że wypowiedzenie jej jest możliwe z 1 miesięcznym
    > okresem wypowiedzenia. Wie ktoś jak to jest dokładnie z tym co jest w
    Wie każdy, kto umie czytać i nie jest patentowanym leniem.
    Art. 18 §1 i §2. Do tego art. 36^1, ale tego nie trzeba zapisywać w umowie.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-01-16 07:43:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 15 Jan 2007 23:03:31 +0100, bez spamu napisał(a):

    > Czyli co zapis w umowie tutaj nic nie znaczy ?

    Z tego co wiem, to zapisy w umowie obowiązują tylko w takim zakresie w
    jakim poprawiają sytuację pracownika w porównaniu z Kodeksem Pracy. W tym
    wypadku prawdopodobnie w razie sporu sąd zinterpretuje to w ten sposób, że
    krótszy 1-miesięczny okres z umowy dotyczy wypowiedzenia przez pracownika,
    dłuższy 3-miesięczny z KP wypowiedzenia przez zakład pracy.

  • 7. Data: 2007-01-16 11:28:49
    Od: bez spamu <"marceli-szpak(bez spamu)"@gazeta.pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > Wie każdy, kto umie czytać i nie jest patentowanym leniem.
    > Art. 18 §1 i §2. Do tego art. 36^1, ale tego nie trzeba zapisywać w umowie.

    Chodziło mi o wykładnię tych zapisów
    bo jak jest w kodeksie to wiem ale nie wiem jak to jest traktowane w
    rzeczywistości, czyli jeśli ja chcę złożyć wypowiedzenie to czy mogę się
    kierować zapisem w umowie ?

  • 8. Data: 2007-01-16 13:08:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości bez spamu" <"marceli-szpak(bez spamu) <"marceli-szpak(bez
> [...]

    > bo jak jest w kodeksie to wiem ale nie wiem jak to jest traktowane w
    > rzeczywistości, czyli jeśli ja chcę złożyć wypowiedzenie to czy mogę się
    Jest kwestią co jest bardziej korzystne dla pracownika? Zdawać by się mogło,
    że jak on wypowiada to krótszy okres, jak jemu - to dłuższy. Ale to tylko
    moje zdanie, przydałoby się jakieś orzecznictwo, a nie mam.
    Nie znam dokładnie treści tej umowy, ale może trzeba ją interpretować w
    kontekście art. 36 §6? Czyli wypowiadasz normalnie, a potem dogadujecie się
    np. na 1 miesiąc okresu wypowiedzenia.

    --
    Jotte