  • 1. Data: 2004-04-12 16:25:06
    Temat: odwołanie od wypowiedzenia
    Od: Gosia <a...@o...pl>

    Pracowałam w oparciu o umowę na czas określony (do maja 2005). Zostałam
    zwolniona z zachowaniem 2-tygodniowego okresu wypowiedzenia. Na moje
    miejsce zatrudniono osobę z mniejszymi kwalifikacjami i mniejszym
    doświadczeniem zawodowym - żonę pracownika innego działu w firmie. Czy
    mam szansę w Sądzie Pracy na jakieś odszkodowanie? Jestem jedynym
    żywicielem rodziny.

  • 2. Data: 2004-04-12 16:34:05
    Temat: Re: odwołanie od wypowiedzenia
    Od: Dredd<...@...pl>

    A czy w umowie zastrzeżono możliwość jej wcześniejszego
    wypowiedzenia? I na jaki okres ją zawarto (na ile miesięcy)?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-04-12 17:21:39
    Od: Gosia <a...@o...pl>

    Dnia 2004-04-12 18:34, Użytkownik Dredd napisał:
    > A czy w umowie zastrzeżono możliwość jej wcześniejszego
    > wypowiedzenia? I na jaki okres ją zawarto (na ile miesięcy)?

    Umowę zawarto na 2 lata (po 3-miesięcznym okresie próbnym).
    W umowie zastrzeżono: "zgodnie z Art.33 KP zastrzegamy możliwość 2
    tygodniowego okresu wypowiedzenia dla każdej ze stron"

  • 4. Data: 2004-04-12 19:59:07
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Gosia" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > doświadczeniem zawodowym - żonę pracownika innego działu w firmie. Czy
    > mam szansę w Sądzie Pracy na jakieś odszkodowanie? Jestem jedynym

    Niestety, nie masz szans na odszkodowanie, ponieważ w umowie była klauzula
    o możliwości wcześniejszego rozwiązania za 2-tygodniowym wypowiedzeniem.
    Wypowiedzenie zgodne z przepisami.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-04-12 20:23:52
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    była klauzula
    > o możliwości wcześniejszego rozwiązania za 2-tygodniowym

    Podzielam ten pogląd (o ile wszystko gra od strony formalnej czyli np.
    prawidłowo policzono 2-tygodniowy okres wypowiedzenia,
    wypowiedzenie miało formę pisemną, zostało Ci skutecznie doręczone
    itp.)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-04-13 08:57:07
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Dredd wrote:

> [...]
    > prawidłowo policzono 2-tygodniowy okres wypowiedzenia,
    > wypowiedzenie miało formę pisemną, zostało Ci skutecznie doręczone

    A czy przypadkiem ne musialo miec POWODU ?

    Boguslaw ?

  • 7. Data: 2004-04-13 09:39:00
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    jureq wrote:

    > Przy umowie na czas określony: nie

    Naprawde dotad sie tym nie interesowalem..
    Ale nie chodzi o wygasniecie umowy lecz
    o wypowiedzeniu jej przed terminem..

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-04-13 09:56:02
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

  • 9. Data: 2004-04-13 10:37:39
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    bosz wrote:

    > Naprawde dotad sie tym nie interesowalem..
    > Ale nie chodzi o wygasniecie umowy lecz
    > o wypowiedzeniu jej przed terminem..

    A więc powtórzę:

    KP Art. 30. § 4. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o
    pracę zawartej na czas nie określony lub o rozwiązaniu umowy o pracę
    bez wypowiedzenia powinna być wskazana przyczyna uzasadniająca
    wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy.

    Jak widać dotyczy to tylko umów na czas nieokreślony

  • 10. Data: 2004-04-13 12:34:50
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > o możliwości wcześniejszego rozwiązania za 2-tygodniowym wypowiedzeniem.

    Co do zasady to owszem tak, ale jeżeli chodzi o możliwość wyciągnięcia kasy od
    pracodawcy to można:

    a) próbowac wywalczyć większą kasę z tytułu obejścia przepisów o wypowiadaniu
    jeżeli oczywiście umowa na czas określony była zawarta na jakiś dłuższy okres,
    na tyle dłuższy że zatrudnienie w tym czasie w oparciu o umowę o pracę na czas
    nieokreśłony wywołało by skutek w postaci dłuższego niż dwutygodniowy okres
    wypowiedzenia.
    b) próbować coś zwojować w oparciu o art. 18 (3a) kp - naruszenie zasady
    równego traktowania w zatrudnieniu (rozwiązaniu umowy o pracę) - wiem że to
    naciągane ale widzę, że każdy tam gra nie fair. Jezeli masz małe dziecko a ta
    druga nie ma takiego to jest już powód - dyskryminacja ze względu na
    macierzyństwo. Szlak jeszcze nie przetarty więc można próbować.

    Paweł