  • 1. Data: 2004-04-12 10:21:47
    Temat: Granice polski po 01.05
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Przekopałem całe mswia.gov.pl i niestety nie znalazłem jednoznacznej
    odpowiedzi.
    Czy po 01.05.2004 (a dokładnie w tym dniu) będzie można przekroczyć
    granice Polski wyłącznie na dowód osobisty ("stary")? W maju kończy mi
    się ważość paszportu, czasu zbyt mało żeby wyrobić nowy, a 1 maja mam
    zamiar wyjechać do Pragi i chciałbym mieć pewność, że na granicy nie
    zmuszą mnie do powrotu :)
    Gdzieś (kiedyś :>) obiło mi się o uszy (w TV chyba), że jest to
    możliwe, tzn, dowód może być starego typu, ale nie może być zniszczony
    i zdjęcie w nim musi być "aktualne". Jeśli tak jest, to jest może
    jakieś rozporządzenie MSWiA w tej sprawie? Albo jakaś podstawa prawna?

    Pozdrawiam.
    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 2. Data: 2004-04-12 10:49:41
    Temat: Re: Granice polski po 01.05
    Od: "Bernard Wszoła" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@i...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:c5dqk8$ki2$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    > i zdjęcie w nim musi być "aktualne". Jeśli tak jest, to jest może
    > jakieś rozporządzenie MSWiA w tej sprawie? Albo jakaś podstawa prawna?

    PS+ X++ R- tv b D+ h z+

    Teoretycznie będzie można prekraczać granicę z dowodem osobistym. Ale
    wątpliwości co do gotowości wszystkich państw do tej operacji wyraziła
    Komisja Europejska ponieważ nie jest pewne czy służby graniczne wszystkich
    państw Unii dostaną na czas wzory dowodów osobistych krajów przystępujących
    od 1 maja. Choć wydaję mi się że Czechy będą miały wzory polskich dowodów, w
    końcu to najbliżsi sąsiedzi ale pewności nie ma.

  • 3. Data: 2004-04-12 11:12:25
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-04-12 12:49, Użytkownik Bernard Wszoła napisał:
    > od 1 maja. Choć wydaję mi się że Czechy będą miały wzory polskich dowodów, w
    > końcu to najbliżsi sąsiedzi ale pewności nie ma.

    Znalazłem jeszcze coś takiego:
    http://tinyurl.com/3fk2y
    więc chyba tylko Francja ma coś przeciwko, ale pewności nie ma...

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-04-13 07:52:02
    Od: "Marcin Luty" <m...@n...spamneostrada.pl>

    > Czy po 01.05.2004 (a dokładnie w tym dniu) będzie można przekroczyć
    > granice Polski wyłącznie na dowód osobisty ("stary")? W maju kończy mi

    Do Wielkiej Brytanii na pewno nie wystarczy, dowiadywalem sie w ambasadzie
    poniewaz w czerwcu mam tam wyjazd

    pzdr
    Marcin Luty