  • 1. Data: 2007-09-11 06:21:58
    Temat: odszkodowanie z OC sprawcy a nieaktualny przegląd
    Od: laik <c...@i...pl>

    Sytuacja:
    poszkodowany w wypadku komunikacyjnym jechal samochodem bez ważnego
    przeglądu technicznego.

    Poszkodowany trafil do szpitala z urazem kręgoslupa i wstrząśnieniem
    mózgu i
    za to niewątpliwie dostanie odszkodowanie.

    Pytanie: jak sprawa wygląda jeśli chodzi o uszkodzony samochód? Czy
    brak
    aktualnego przeglądu powoduje, że odszkodowanie się nie należy??? Nie
    znalazem zadnych wylączeń odpowiedzialności z tego tytulu w ustawie o
    ubezpieczeniach obowiazkowych. Znajomy policjant stwierdzil, ze
    zaklad
    ubezpieczen moze powolac bieglego, ktory okresli czy samochod
    znajdowal sie
    w stanie technicznym zezwalajacym na jazde. Wydaje mi sie to
    cokolwiek
    dziwne.

    Prosze o pomoc, najlepiej jakis link do źróde wiarygodnych
    informacji,
    podstaw prawnych.

  • 2. Data: 2007-09-11 09:32:52
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "laik" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

[...]

    No i nie znajdziesz. Odszkodowanie dostaniesz.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2007-09-11 10:45:32
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Nostradamus pisze:
> [...]
    > ubezpieczeniach obowiazkowych.
    >
    > No i nie znajdziesz. Odszkodowanie dostaniesz.

    Brak przeglądu wynika z wpisów w dowodzie rejestracyjnym a ten mógł
    przecież zginąć lub ulec zniszczeniu w wypadku

    --
    Schwester

  • 4. Data: 2007-09-11 11:07:18
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości

    > Brak przeglądu wynika z wpisów w dowodzie rejestracyjnym a ten mógł
    > przecież zginąć lub ulec zniszczeniu w wypadku

    Można też uciec na wyspy Bahama lub się powiesić ;))

  • 5. Data: 2007-09-11 11:39:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Schwester w <news:fc5rn5$2s6$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Brak przeglądu wynika z wpisów w dowodzie rejestracyjnym a ten mógł
    > przecież zginąć lub ulec zniszczeniu w wypadku

    I dlatego są jeszcze ewidencje u przedsiębiorców prowadzących SKP (bodajże 2
    PLN płacisz za wpisanie do DR kolejnego terminu badania) oraz CEPIK

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]