  • 1. Data: 2007-09-10 23:26:53
    Temat: Samochód wyleasingowany w Niemczech a używany w Polsce -kilka pytań.
    Od: a...@h...info

    Witam,

    Czeka mnie wymiana samochodu i w związku z tym, jako że mam możliwość
    wzięcia samochodu na bardzo atrakcyjnych warunkach w leasing na firmę
    zarejestrowaną na terenie Niemiec interesuje mnie jak wygląda kwestia
    poruszania się samochodem zarejestrowanym w Niemczech na terenie
    Polski -oczywiście samochód musi mieć pełen pakiet ubezpieczenia wraz
    zieloną kartą -czy jednak podczas wypadku na terenie RP nie będę miał
    problemów z uzyskaniem ewentualnego odszkodowania. Dalej jak wygląda
    kwestia mandatów i fotoradarów -w przypadku tych drugich polska
    Policja wysyła zapytanie do niemieckiego leasingodawcy z prośbą o
    udostępnienie danych o użytkowniku samochodu? Czy polskie faktury z
    serwisowania i eksploatacji samochodu zarejestrowanego w Niemczech
    mogę wrzucić w koszta dg w Polsce?
    I na koniec pytanie dot. prawa jazdy -otóż mam dokumenty wydane w
    innym kraju UE, które z tego co mi wiadomo powinienem wymienić na
    polskie w czasie max. do 6mc, ale w sytuacji kiedy jestem zameldowany
    w Polsce -czy dotyczy to meldunków na pobyt stały czy również czasowy
    i co w sytuacji kiedy takowego nie mam, a poruszam się samochodem jak
    już wspomniałem zarejestrowanym w Niemczech mając prawo jazdy innego
    kraju UE -oczywiście posiadając obywatelstwo polskie i pozostały
    komplet polskich dokumentów.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-09-11 22:12:29
    Od: "alex" <u...@w...pl>

    nie odpowiem na pytanie, jednak radzę zainteresowac sie obowiazkiem poboru i
    odprowadzenia podatku za oplaty licencyjne (20%), tzw podatkiem u zrodla
    w przypadku kontrahenta z niemiec (certyfikat rezydencji) obowiazuja
    ograniczenia wynikajace z umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania i
    wysokosc podatku wynosic bedzie 5%
    i oczywiscie stajesz sie platnikiem