  • From: "wygodny" <w...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odszkodowanie - od policji czy od prokuratury ?
    Date: Thu, 28 Apr 2005 12:30:00 +0200

    > Nie pisz o naprawieniu skutków. Za wcześnie.

    ok, wytnie się,
    dopisałem to bo wyczytałem w art.467p.2
    że uznając zasadność zażalenia, organ odwoławczy stwierdza i zażądza, co
    należy...
    więc chciałem na to zwrócić uwagę,
    ale masz rację, sami powinni znać swoje obowiązki,

    > Zarzutów sie nie doręcza, tylko przedstawia. Musiał byś otrzymać
    > wezwanie na Policję.

    ???
    tu nie rozumiem,
    przecież nic nie piszę o zarzutach,
    piszę o brakach postanowień, w sprawie zatwierdzenia czynności policji,
    przeszukania i zatrzymania,
    to tak jak by przyszedł do mnie policjant, machnął legitymacją
    i zabrał komputer, auto itp. a potem wsadził protokół do szuflady i
    zapomniał o tym,

    nawet jeżeli istniały podstawy do zatrzymania rzeczy bo było
    jakieś uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa,
    doszło tu do błędów formalnych, których skutek jest niezależny od samej
    sprawy,
    należało przeszukanie zatwierdzić i potem sobie mogli weryfikować dowody,

    według mnie to zupełnie osobna sprawa czy był przedstawiony zarzut bo nie ma
    wpływu na uznanie bezprawności przeszukania i przetrzymywania rzeczy,
    rozumiem że brak zatwierdzenia w ciągu 7 dni to tak jakby się prokurator nie
    zgodził
    na to przeszukanie i należało rzeczy wydać niezwłocznie,

    więc wydaje mi się że teraz muszę tylko uzyskać taką odpowiedź na skargę
    która by potwierdzała przez organ odwoławczy że doszło do złamania prawa,
    lub przekroczenia kompetencji ?

    eh, pewnie coś będą kombinować na swoją obronę ale będę walczył,

    pozdrawiam,
    OPTY