  • Data: 2014-01-26 08:18:21
    Temat: Re: odszkodowanie od dłużnika na rzecz poręczycieli
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-26 00:39, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1401251808270.3352@quad...

    > No włąśnie nie do końca. Bo tu mogą być różne udziwnienia. Przykładowo
    > może być poręczenie do jakiejś tam kwoty.

    W wekslu również.

    > Przykładowo poręczyciel moze
    > wypowiedzieć umowę itd.

    A w wekslu nie może. Zresztą przy poręczeniu cywilnym też, jeśli
    roszczenie już powstało.

    > Przy wekslu tego nie masz.

    I co z tego?

    > 2) Ja pisałem ogólnie, ze dochodzenie roszczenia jest możliwe. Przyznam,
    > że sytuacji, w których takie roszczenie odszkodowawcze uznałbym za
    > zasadne jest niewiele, ale daje się wymyślić teoretycznie coś.
    > Przykładowo celowe rozdanie majątku przez dłużnika, by przysporzyć
    > kłopotów poręczycielowi.

    Czemóż wówczas dałbyś poręczycielowi więcej niż mu się prawnie należy?
    Rozdawanie majątku to może skarga pauliańska, może karalne krzywdzenie
    wierzycieli, jednak nie rozwiązuje się tego problemu dając w wyroku
    dodatkowe gratyfikacje pieniężne.

    --
    Liwiusz