  • 1. Data: 2004-05-16 08:59:50
    Temat: odstapienie od umowy gwaranji
    Od: "Bartosch_M" <b...@o...pl>

    Witam

    jak w tytule:
    wyslalem sprzet do serwisu, mieli naprawic w ciagu 21 dni (chyba ze trzeba
    czesci z zagranicy sprowadzic), po miesiacu czekania (!) zadzwonilem do nich
    i dopiero sie obudzili i przyslali sprzet, ale NIE SPRAWNY!!! W gwarancji
    napisali ze kabel wymienili na nowy, ale po cholere jak i tak nie dziala.

    wyslalem wiec raz jeszcze piszac ze sie nie wywiazali z gwarancji i chce od
    niej odstapic

    (sorry za bledy bo nie jestem prawnikiem)

    Pytanie:
    - czego moge zadac? zwrotu pieniedzy (najlepiej) wymiany na nowy? Serwis
    twierdzi ze mi wymienia jak usterki nie bedzie sie dalo naprawic, ale ja juz
    mam prawo do odstapienia, czyz nie tak?

    pozdrawiam
    bartosch_m

  • 2. Data: 2004-05-16 09:18:57
    Temat: Re: odstapienie od umowy gwaranji
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Bartosch_M* [ b...@o...pl ] napisał(a):

    > Serwis twierdzi ze mi wymienia jak usterki nie bedzie sie dalo
    > naprawic, ale ja juz mam prawo do odstapienia, czyz nie tak?

    a nie czasem po trzech naprawach? _to_ _jest_ _jedynie_ _moje_
    _przypuszczenie_

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 3. Data: 2004-05-16 09:39:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c87an6$e24$1@nemesis.news.tpi.pl>, Bartosch_M wrote:
> [...]
    > twierdzi ze mi wymienia jak usterki nie bedzie sie dalo naprawic, ale ja juz

    Skorzystales z gwarancji wiec to do czego masz prawo okresla umowa
    gwarancyjna. Kazda moze byc inna, a swoja powinienes miec ty.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-16 10:07:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Bartosch_M wrote:
> [...]
    > twierdzi ze mi wymienia jak usterki nie bedzie sie dalo naprawic, ale ja juz

    Niekoniecznie. Zreszta co Ci da odstąpienie od gwarancji? Bo to nie to
    samo, co odstąpienie od umowy sprzedaży.

    KG

  • 5. Data: 2004-05-16 11:35:20
    Od: "Bartosch_M" <b...@o...pl>

    > a nie czasem po trzech naprawach? _to_ _jest_ _jedynie_ _moje_
    > _przypuszczenie_

    tak po 3 naprawach, ale jesli oni sie nie wywiazali z gwarancji (nie
    naprawili sprzetu i odeslali zepsuty, wiec zlamali warunki) to Art 8 ust 4:

    Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
    wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
    naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    oni sie nie wywiazali "nie zdołali uczyni zadość" mojemu zadaniu naprawy,
    czy dobrze rozumiem?

    moge wiec odstapic chyba...

  • 6. Data: 2004-05-16 11:40:27
    Od: "Bartosch_M" <b...@o...pl>

    > Skorzystales z gwarancji wiec to do czego masz prawo okresla umowa
    > gwarancyjna. Kazda moze byc inna, a swoja powinienes miec ty.

    tak
    jednak gwarancja (jak to zwykle bywa) nie mowi nic o sytuacji nie wywiazania
    sie serwisanta (sprzedawcy), tylko wylicza kiedy sprzedawca moze pokazac
    srodkowy palec biednemu klientowi :(

    wydaje mi sie ze zlamanie gwarancji ze strony serwisu uprawnia mnie do
    czegos, (jak bym ja złamal to by powiedzieli ze gwarancja jest nie wazna i
    nie przyjma sprzetu), myslalem ze moge zazadac zwrotu pieniedzy lub chociaz
    wymiany na nowy ( to chyba okresla KC) Bo inaczej po cholere jest ta
    gwarancja, jak oni moga wszystko a ja nic???

  • 7. Data: 2004-05-16 11:42:19
    Od: "Bartosch_M" <b...@o...pl>

    >Zreszta co Ci da odstąpienie od gwarancji?

    No wlasnie, moze zwrot pieniedz, albo wymiane na nowy?

  • 8. Data: 2004-05-16 12:08:06
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Bartosch_M* [ b...@o...pl ] napisał(a):

    > moge wiec odstapic chyba...

    no w takim wypadku moim zdaniem mozesz odstawic od umowy sprzedazy (a
    nie od gwarancji :) )

  • 9. Data: 2004-05-16 12:22:51
    Od: "Bartosch_M" <b...@o...pl>

    > no w takim wypadku moim zdaniem mozesz odstawic od umowy sprzedazy (a
    > nie od gwarancji :) )

    to dobrze czy zle? :)
    moge zadac zwrotu pieniedzy?

  • 10. Data: 2004-05-16 12:30:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Bartosch_M wrote:
    > tak po 3 naprawach, ale jesli oni sie nie wywiazali z gwarancji (nie
    > naprawili sprzetu i odeslali zepsuty, wiec zlamali warunki) to Art 8 ust 4:

    Musisz odróżnić gwarancję od odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność
    z umową, o której mówi ta ustawa. To dwie odrębne rzeczy. Jeśli chcesz z
    niej korzystać, to musisz reklamować u sprzedawcy. Od początku.

    Od 1 stycznia 2003 roku w sprzedaży konsumenckiej jedyny przepis, który
    mówi o gwarancji, to art.13 tej ustawy. Tyle że ani słowa tam o
    uprawnieniach kupującego i obowiązkach gwaranta.

    KG