    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odrzucenie spadku kiedy nie ma aktu zgonu i tak dalej
    Date: Thu, 28 Jul 2011 14:58:55 -0500

    On 7/28/2011 2:29 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Co doz asady ogólnej nie musi być. Ale w tym konkretnym wypadku powinien.

    nic nie powinien.
    albo musi i sa na to paragrafy, albo nie musi. opcji powinien nie ma.
    ewentualnie jest opcja "może".

    > To musi być wiarygodna informacja pozwalająca na przeprowadzenie w
    > Polsce jakiejkolwiek procedury. Czy sądzisz, ze jak pójdziesz z takim
    > listem i bedziesz chciał złożyć oświadczenie o odrzuceniu spadku, to
    > ktokolwiek je przyjmie?

    Oczywiscie. A ma inne wyjscie?

    > O zgonie osoby, z któą mieszkasz przeważnie sie
    > dowiadujesz z "karty zgonu" wystawionej przez lekarza.

    wersja przewaznie mnie nie interesuje
    rownie dobrze moge dowiedziec sie z telefonu od sasiadki. Wystarczy, ze
    go nagra i w sadzie bede mial przesrane jak wyjdzie na jaw, ze
    wiedzialem kilka dni wczesniej niz jakiekolwiek dokumenty zostaly mi
    wysłane,.

    > Ale bez tej karty
    > załóżmy uważam, ze wiarygodna jest jakakolwiek informacja. Ale nie w
    > wypadku człowieka, który meiszka kilka tysiecy kilometrów stąd. Taki
    > list, to nie jest żadna informacja.

    Bo?

    > Gdyby przyszedł z jakiegoś urzędu,
    > to ewentualnie bym się zastanawiał, choć co do zasady powinien to być
    > odpwoiednik naszego aktu zgonu stosowny do prawa miejscowego właściwego
    > dla miejsca zgonu.

    to juz jest tylko twoje "tak powinno byc".