  • 11. Data: 2006-04-21 03:58:18
    Temat: Re: odrabianie dni wolnych
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    Dnia Thu, 20 Apr 2006 11:17:11 +0200, Herbi napisał(a):

    > Eeee - jeżeli w tygodniu "pracy" przypadają dwa święta -a tak jest w maju-
    > trzeba jeden z tych dni "odpracować".
    Tyle to wiem:)

    > Teraz - po prostu jedne z dni świątecznyuch - albo za 1 albo 3maja trzeba
    > odrobić.
    No i ok, tylko ze szef wymyślił sobie ze mamy tez odrobic 2 maja i to w
    niedzielę , i to mi sie wydaje coś nie tak. I o to cały czas mnie się
    rozchodzi. Pytałem czy to jest zgodne z prawem.

    Piotr
    2006-04-21 05:55:26
    **************************

  • 12. Data: 2006-04-21 04:00:34
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    Dnia Wed, 19 Apr 2006 22:22:24 +0200, castrol napisał(a):

    > A z jakiej paki masz odrabiac 3 maja? przeciez ten dzien jest wolny od
    > pracy, wiec czegos tu nie rozumiem :)

    Albo 1 , albo 3 maja trzeba odrobić. Tylko nadal nie rozumiem czemu mam
    odrabiać 2 maja, i to w dodatku w niedzielę.
    Piotr
    2006-04-21 05:59:25
    **************************

  • 13. Data: 2006-04-21 09:25:36
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 kwi o godzinie 06:00, na pl.soc.prawo, Pietrek napisał(a):

    > Albo 1 , albo 3 maja trzeba odrobić. Tylko nadal nie rozumiem czemu mam
    > odrabiać 2 maja, i to w dodatku w niedzielę.

    Przecież 2 maja jest normalnym dniem roboczym !! O co Ci chodzi?
    Masz wolne?
    Jeżeli tak - to przecież "trzeba oddać" co się komu należy.
    Jeżeli ustalono że w firmie 2 maj jest dniem wolnym to kwestia w którym
    dniu odpracujecie zależy od was i uzgodnień.

    --
    Herbi
    21-04-2006 11:25:35

  • 14. Data: 2006-04-21 16:52:38
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    Dnia Fri, 21 Apr 2006 11:25:36 +0200, Herbi napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli ustalono że w firmie 2 maj jest dniem wolnym to kwestia w którym
    > dniu odpracujecie zależy od was i uzgodnień.
    Powoli zaczynasz mnie rozumiec.:)
    Mam wolne, bo mnie zmusza do tego szef. Ale to wolne każe odrobić w
    niedzielę. I nie było tu mowy o zadnych uzgodnieniach i tym podobne.
    Wymyślił sobie że firma nie bedzie pracowała 2 maja, ale to odrobi i nikogo
    o zdanie nie pytał. Kilkadziesiąt osób musi przyjść w niedzielę do pracy bo
    Szef taką ma zachciankę. Czy takie działanie jest zgodne z prawem. Czy
    teraz wszystko jasne??? Załoga nie chce mieć wolnego w normalnym dniu
    roboczym, czyli 2 maja. Czy może szef sobie coś takiego wymyślic???

    Piotr
    2006-04-21 18:47:38
    **************************

  • 15. Data: 2006-04-30 22:16:15
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Apr 2006 18:52:38 +0200, Pietrek napisał(a):

    > Czy takie działanie jest zgodne z prawem. Czy
    > teraz wszystko jasne??? Załoga nie chce mieć wolnego w normalnym dniu
    > roboczym, czyli 2 maja. Czy może szef sobie coś takiego wymyślic???

    Tak na szybko przeczytałem art. 129-151 kp. i dochodzę do wniosku, że praca
    w niedziele nie będzie skutecznym "odpracowaniem", za prace w niedziele
    szef będzie musiał dać dzień wolny lub zapłacić za nadgodziny.
    Zakładam, ze to firma biurowa, a nie jakiś sklep, turystyka, ochrona, czy
    hotel itp.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net http://warszawa.grupy.waw.pl