    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialnosc za materialy w serwisie
    Date: Thu, 14 Feb 2013 18:26:36 +0100
    <f...@g...com>

    Dnia 2013-02-14 16:09, Użytkownik Olgierd napisał:

> [...]
    pochodzą od e-użytkowników, to e-usługodawca jest wolny od odpowiedzialności -- jeśli
    trzyma się art. 14 ust. 1 UoŚUDE.

    względu na to, do kogo wpada wynagrodzenia za pobranie pliku.

    > Nic nie zlikwidowano, polecam jednak lekturę art. 291-293 kk ("rzecz", "rzecz",
    "programu komputerowego" (na nośniku!). Nadto art. 292 kk wyraźnie zakłada, że paser
    nieumyślny "powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu
    zabronionego" (bo art. 291 w ogóle się nie nada).

    Jaki sąd uwierzy paserowi które stwierdzi że uważał obraz
    z najnowszym windowsem za legalny ?
    MS sprzedaje w takiej formie swoje produkty ?

    > Nadto jest jeszcze art. 118 pr.aut. -- ale tam też "przedmiot będący nośnikiem
    utworu" (a Ćwiąkalski w komentarzu podkreśla, iż "Poza zakresem karalności pozostanie
    zatem wszelkie nabycie przez Internet, tzw. ściągnięcie programu czy też pomoc w
    zbyciu takich programów czy utworów").
    > Z art. 117 pr.aut. można ścigać tylko "wstawiającego" taki plik w celu "nielegalnej
    sprzedaży".

    To dlaczego ścigają właścicieli serwisów udostępniających
    lewe pliki ?
    Przypominam że właściciel serwisu nie wyprze się uczestnictwa
    w sprzedaży jak w przypadku Chomika gdzie udostępnia tylko
    przestrzeń dyskową.

    > Więc bądź tak uprzejmy i wskaż mi normę prawną, która zakłada karalność tego
    rodzaju "paserstwa"?

    > W jakim procederze?
    > Wiesz, robię czasem zdjęcia, w sumie sieję nimi za darmo, ale mógłbym też --
    odpłatnie, za pośrednictwem tego serwisu -- udzielać licencji na korzystanie z tych
    pstryczków. Usługodawca brałby swoją prowizję za ogarnięcie tematu organizacyjnie i
    marketingowo, zaś dla uniknięcia problemów z płatnościami (a może dla pokazania
    lepszego przychodu?) brałby też rozliczenia z klientami na siebie.

    > Chcesz powiedzieć, że to paserstwo? ;-)

    Do czasu kiedy będą to zdjęcia sprzedawane przez właścicieli
    nie będzie to paserstwo.
    Na przykładzie istniejących serwisów powiedział bym że udostępnia
    się tam jednak głównie lewiznę.

    ps. zacznij jak cywilizowany człowiek używać znaków końca
    linii.