  • 1. Data: 2006-08-03 12:39:12
    Temat: odpowiedzialność za dług rodzeństwa
    Od: "Katarina Machała" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam. :)

    Mam pytanie: czy odpowiada się prawnie za długi brata/siostry, jeśli ten/ta
    nie spłaca?
    W jakich przypadkach? Wiem tylko o tym, że możliwa jest odpowiedzialność
    karno-skarbowa w szczególnych przypadkach. Są inne?

    Zależy mi na konkretnych przepisach, artykułach.

    Dzięki z góry za pomoc.

    Katarina

  • 2. Data: 2006-08-03 12:50:09
    Temat: Re: odpowiedzialność za dług rodzeństwa
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Katarina Machała wrote:

    > Mam pytanie: czy odpowiada się prawnie za długi brata/siostry, jeśli
    > ten/ta nie spłaca?
    > W jakich przypadkach?

    Po śmierci dłużnika. Jeśli jest się spadkobiorcą i nie odrzuciło się
    spadku.

    > Wiem tylko o tym, że możliwa jest
    > odpowiedzialność karno-skarbowa w szczególnych przypadkach. Są inne?

    To raczej bzdura. O jakiej odpowiedzialności dokładnie wiesz?

    Inne znane mi wypadki:
    - poręczenie kredytu wziętego przez brata/siostrę
    - zamieszkiwanie w mieszkaniu należącym do brata/siostry gdy ten/ta nie
    płaci czynszu

  • 3. Data: 2006-08-03 14:11:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jureq napisał(a):

    > - zamieszkiwanie w mieszkaniu należącym do brata/siostry gdy ten/ta nie
    > płaci czynszu

    Ale tu przynajmniej częściowo płaci się za siebie. W końcu z mieszkania
    się korzysta.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2006-08-04 05:34:29
    Od: "ZauraK" <...@...x>

> [...]
    > - poręczenie kredytu wziętego przez brata/siostrę
    > - zamieszkiwanie w mieszkaniu należącym do brata/siostry gdy ten/ta nie

    Ja znam jeszcze przypadek, gdzie siostra płaci za brata alimenty na jego
    dziecko.( Wyrok sądu.)

    ZauraK

  • 5. Data: 2006-08-04 22:08:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "ZauraK" <...@...x> napisał w wiadomości
    > Ja znam jeszcze przypadek, gdzie siostra płaci za brata alimenty na jego
    > dziecko.( Wyrok sądu.)

    Czasami ta siostra, nie była prawnym opiekunem młodszego brata? Bo o ile
    możliwe jest zasądzenie alimentów na rzecz dziecka, od rodziców syna, to jak
    to mówią, brat i siostra, to wg prawa nie rodzina. :)