  • 1. Data: 2004-02-05 14:45:13
    Temat: odpowiedzialnosc ubezpieczyciela
    Od: "Tomek" <f...@w...pl>

    sprawa wyglada tak, ze wyrokiem sadu uznano mnie winnym spowodowania
    wypadku, a teraz pan z PZU wydzwania i grozi ze jesli nie bede
    "wspolpracowl" (w jego rozumieniu dostarczal wszystkich dokumentow jakie
    sobie zazyczy tj akt oskarzenia, protokoly przesluchan itd) to firam
    ubezpieczeniowa moze odmowic wyplacenia odszkodowania. Czy moga to zrobic i
    jak tego uniknac?
    TIA
    Tomek

  • 2. Data: 2004-02-05 19:58:02
    Temat: Re: odpowiedzialnosc ubezpieczyciela
    Od: "Tomek" <f...@w...pl>

    dodam, ze chodzi mi naturalnie o odpowiedzialnosc w ramach ubezpieczenia OC,
    TIA

  • 3. Data: 2004-02-05 20:05:06
    Od: "Tiger" <t...@a...net.pl>

    Użytkownik "Tomek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    Czy moga to zrobic i

    nie

    pozdrawiam Tiger

  • 4. Data: 2004-02-05 22:35:25
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

> [...]
    > sobie zazyczy tj akt oskarzenia, protokoly przesluchan itd) to firam
    > ubezpieczeniowa moze odmowic wyplacenia odszkodowania. Czy moga to zrobic

    Odmowic wyplaty nie moga - ustawa im zabrania, poza tym w mysl KPC
    prawomocny wyrok sadu w sprawie karnej jest 100% dowodem w sprawie cywilnej
    o naprawienie szkody z tytulu czynu zabronionego - czyli nie ma watpliwosci
    co do winy. Ty jednak masz ustawowy obowiazek wspolpracy z zakladem
    ubezpieczen - choc wcale nie pod grozba kary. Z roszczeniami regresowymi do
    ciebie ZU moze sie zglosic tylko w enumeratywnie wyliczonych przypadkach -
    wodziocha, narkotyki, przestepstwo (ukradles samochod itp), brak prawa jazdy
    i tyle chyba - nie ma tam brak wspolpracy przy likwidacji szkody. Nic nie
    stoi na przeszkodzie, aby ZU pozwal cie do sadu o naprawienie szkody na
    zasadach ogolnych, choc na pewno nie dali by rady nic udowodnic, gdyz nie ma
    czego dowodzic. Poza tym o takie dokumenty o jakich piszesz, ZU moze sie
    zwrocic do prokuratury, policji, sadu itp. i tak winien byl zrobic.

    p.
    W,

  • 5. Data: 2004-02-08 10:29:17
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

> [...]
    > sobie zazyczy tj akt oskarzenia, protokoly przesluchan itd) to firam
    > ubezpieczeniowa moze odmowic wyplacenia odszkodowania. Czy moga to zrobic

    Przeczytać OWU.

    Pozdr
    Leszek