    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oddaj pensje
    Date: Wed, 10 Apr 2002 17:16:07 GMT

    Pięknego dnia 10 Apr 2002 18:24:23 +0200, <r...@p...onet.pl>
    zakodował:
    >O czym my mowimy. To nie dzungla, a panstwowy zaklad to nie prywatny folwark
    >dyrekcji.

    Jak nie, jak tak? I to o wiele bardziej niż prywatne firmy, które
    duuuużo częściej kierują się racjonalnymi przesłankami przy
    podejmowaniu decyzji.

    > W panstwowych zakladach w dalszym ciagu sa kategorie zaszeregowania
    >(tzw. widelki).

    W prywatnych często też są. I co z tego wynika?

    > To co Ty mowisz oznacza, ze pracodawca nie musi przerstrzegac
    >zadnych przepisow.

    A jakie przepisy decydują, że pan o zaszeregowaniu x ma zarabiać od y
    do z pln?

    > Np. ubrania ochronne itp. Uwazasz, ze jest mozliwa sytuacja,
    >ze pracodawca powie od jutra pracujesz bez ubrania ochronnego, albo bez jakiejs
    >tam maski.
    > Jeszli ci sie nie podoba to won. A inni, nie chcac wyleciec z pracy,
    >zgadzaja sie na takie warunki.

    Jeżeli nie będzie przepisów wymagających tego, albo bardziej zależy Ci
    na pracy niż na przepisach, to ...
    Uwazasz, ze to jest prawnie OK?

    >OK, koncze na tej grupie. Dowiedzialem sie tyle co nic. Dzieki tym, ktorzy
    >napisali cos konkretnego.

    Pracodawca nie może zabrać Ci pensji (jest to niezbywalne prawo
    pracownika) - tyle w temacie.
    Reszta to ot, ale powiedz mi w końcu, jakie prawo zabrania stronom
    zmienić warunki umowy, jeżeli obie na nie się zgadzają (podpiszą
    aneks)?