    From: wombi <w...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: od kiedy przedawnienie ?
    Date: Sat, 23 May 2009 11:39:53 +0200

    Olgierd pisze:

    > Ale jaki to przepis?
    > Ustawa PT z 2000 r. wprowadzała swoje terminy przedawnienia, ale PT z
    > 2003 r. pomija ten temat.

    W PT z 2000r. i 2004r. termin przedawnienia roszczeń operatora o zapłatę
    wynagrodzenia z tytułu abonamentu i świadczonych usług nie był
    określony. Terminy określone w tych ustawach dotyczą przedawnienia
    roszczeń abonenta w stosunku do operatora. Pisząc "uregulowana innymi
    przepisami" chodziło mi o to, że art.750 dopuszcza odpowiednie
    stosowanie przepisów o zleceniu tylko w przypadku gdy dana umowa o
    świadczenie usług nie jest regulowana innymi przepisami. Umowa o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych jest umową nazwaną uregulowaną w
    PT. Dlatego - przy braku określenia terminu przedawnienia w PT - należy
    stosować przepisy ogólne o terminach przedawnienia a nie termin z
    art.751 k.c.
    Tak też - stosowanie przepisów ogólnych o przedawnieniu - SN orzekł co
    do przedawnienia roszczeń rejestratora o wynagrodzenie z tytułu umowy o
    rejestrację i utrzymanie domen internetowych
    (http://prawo.vagla.pl/node/7714).