  • Data: 2003-10-20 21:43:34
    Temat: Re: obywatelstwo - troche dziwne pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Oct 2003, szerszen wrote:
    [...]
    >+ otoz czy i jesli tak to do ktorego pokolenia wstecz mozna starac sie o
    >+ przyznanie obywatelstwa innego panstwa

    A weź ty i wymyśl jakieś trudniejsze pytanie :>
    Obywatelstwo każdego państwa jest do nabycia na innych
    zasadach, dla przykładu:
    Niemcy - urodzony z rodziców Niemców (chyba jeden wystarczy)
    WlkBrytania - urodzony "na terenie"
    Luksemburg - wszyscy obywatele muszą wyrazić zgodę
    ...(i losuj sobie dalej, pewnie dla większości pomysłów
    jakieś państwo na świecie będzie pasowało !).
    BTW: "na terenie" ma różne interpretacje, i gdzieś widziałem
    że da się być "na terenie" dwu państw jednocześnie:
    w samolocie nad Wlk.Brytanią, tylko nie pamiętam którego
    państwa żeby "na obywatela" się łapać :) (statkom, w tym
    powietrznym, przysługuje ex coś tam - nie wiem czy
    pełny ekstyretorializm - ale w każdym razie bajer jest
    niezły :)).

    pozdrowienia, Gotfryd