  • 31. Data: 2020-01-29 06:41:41
    Temat: Re: obóz koncentracyjny w południowej Polsce.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.01.2020 o 21:41, Kviat pisze:

    > Wręcz przeciwnie. Umożliwiała trafienie bezpośrednio w cel.
    >
    > "Wallis opracował więc bombę w kształcie beczki obracającą się z
    > prędkością ponad 500 obr./min, która zrzucona z odpowiednio małej
    > wysokości i przy właściwej szybkości samolotu miała pokonać znaczny
    > dystans, skacząc po powierzchni wody aż do osiągnięcia ściany zapory"

    Więc nie bezpośrednio, a robiąc "kaczki". Na prawdę już nie ma ta
    dyskusja dalej sensu, chyba że chcemy z tego zrobić prawniczą
    gównoburzę, co znaczy bezpośrednio.

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2020-01-29 07:21:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Jan 2020 01:00:20 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Pod adresem https://tiny.pl/t79tl jest fotka Obozu z rozpoznania.
    > Postawmy sie na chwilę w roli osób, które mają podjąć decyzję o
    > bombardowaniu. Co tu rozwalić?

    Gdzies tam byl jeszcze polski wywiad - ktore to sa komory, to chyba
    przekazali.

    > Komory gazowe były de facto takimi trochę bunkrami. Żeby to zniszczyć,
    > trzeba trafić dużą bombą burzącą i to bezpośrednio.

    Nie bylo o z cegiel ? Mala bomba.

    > Mniej więcej w tym
    > czasie próbowali zniszczyć Tirpitz-a. Cel znacznie większy i łatwiejszy
    > do zidentyfikowania, a niespecjalnie im wychodziło trafianie.

    Silna obrona plot powodowala ze bombardowali z 5km.
    A dodatkowo stosowali zaslone dymna.

    W Auschwitz takiej obrony chyba nie bylo ... ale moglaby byc.

    A komory ... w dwa tygodnie sie odbuduje ?

    Caly oboz w Treblince zbudowano w 5-7 tygodni.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ob%C3%B3z_zag%C5%82ady
    _w_Treblince#Budowa_obozu

    J.

  • 33. Data: 2020-01-29 07:25:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Jan 2020 00:44:56 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > JA myślę, ze jeszcze ludzie mogli mieć opór przed uwierzeniem, że ktoś
    > mógł wpaść na bezsensowne masowe mordowanie ludzi.

    Jakos tak. Polski wywiad alarmowal, Zydzi alarmowali, a reakcji nie
    bylo.
    I nie wiadomo - uznano ze przesadzamy, czy wygodniej bylo tak uznac

    J.

  • 34. Data: 2020-01-29 10:49:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2020 o 07:21, J.F. pisze:

    > Gdzies tam byl jeszcze polski wywiad - ktore to sa komory, to chyba
    > przekazali.

    Jeśli nawet, to postaw sie na miejscu lotnika, który z kilku kilometrów
    (bomba burząca musi się rozpędzić) między barakami pełnymi ludzi ma
    walnąć w niemal niewidoczny cel i to jeszcze w nocy.

    > Nie bylo o z cegiel ? Mala bomba.

    Dawno tam byłem, ale z tego co pamiętam, to było to betonowe i obsypane
    ziemią. Moim zdaniem tylko bezpośrednie trafienie czym dużym.

    > Silna obrona plot powodowala ze bombardowali z 5km. A dodatkowo
    > stosowali zaslone dymna.

    Z tego, co czytałem, to nie tyle o obronę chodziło, co o rozpędzenie
    bomb burzących, które mogły przebić pancerz.

    > W Auschwitz takiej obrony chyba nie bylo ... ale moglaby byc.

    To, czy jest obrona, czy nie nie miało chyb a większego znaczenia.

    > A komory ... w dwa tygodnie sie odbuduje ?

    To też, ale moim zdaniem mało prawdopodobne, by trzeba było cokolwiek
    odbudowywać.

    > Caly oboz w Treblince zbudowano w 5-7 tygodni.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Ob%C3%B3z_zag%C5%82ady
    _w_Treblince#Budowa_obozu

    No właśnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2020-01-29 11:46:16
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Ale oni tam od chorób i niedożywienia umierali. nikt masowo ich nie
    > gazował.

    nu paczaj, a w KL to niby od głodu nie umierali:)

    a w takim Kongo Belgijskim to celowo zamordowali 8 milionów murzynów :

    https://dorzeczy.pl/historia/32668/Krol-Belgii-Leopo
    ld-II-wymordowal-8-mln-ludzi-w-prywatnym-panstwie.ht
    ml

    podejrzewam, że w innych koloniach afrykańskich było podobnie

  • 36. Data: 2020-01-29 11:57:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jeśli nawet, to postaw sie na miejscu lotnika, który z kilku
    >kilometrów
    >(bomba burząca musi się rozpędzić) między barakami pełnymi ludzi ma
    >walnąć w niemal niewidoczny cel i to jeszcze w nocy.

    W nocy w ogole odpada ... i byc moze ten pomysl tak odpadl.

    >Dawno tam byłem, ale z tego co pamiętam, to było to betonowe i
    >obsypane
    >ziemią. Moim zdaniem tylko bezpośrednie trafienie czym dużym.

    O Oswiecimu cos pisza ze to stary sklad amunicji, wiec byc moze.

    O drugich komorach w Treblince pisza, ze z cegiel.

    >Z tego, co czytałem, to nie tyle o obronę chodziło, co o rozpędzenie
    >bomb burzących, które mogły przebić pancerz.

    Byc moze. Hm, tak mi wychodzi, ze aby uzyskac 300m/s, to obiekt musi
    faktycznie z 4.5km spadac, i to bez oporu powietrza.

    Ale cos pisza, ze ostatecznie wykonczyly bomby, ktore trafily tuz za
    burtami.

    >To, czy jest obrona, czy nie nie miało chyb a większego znaczenia.

    Przy tallboyach moze i nie, ale takie Stukasy to precyzyjnie
    bombardowaly z 500m.
    ten stary sklad taki solidny, ze bez Tallboya nie zniszczysz ?
    Bombardowac czyms takim w srodku zamieszkalego obozu ... raczej
    kiepski pomysl.

    >To też, ale moim zdaniem mało prawdopodobne, by trzeba było cokolwiek
    >odbudowywać.

    W kazdym badz razie na dlugo nie pomoze.
    Chyba, zeby tak co tydzien bombardowac .. to sie wiezniow na budowie
    usmierci,
    a szkopy sobie kolejna lepiej zamaskuja ...

    J.

  • 37. Data: 2020-01-29 17:39:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2020 o 07:25, J.F. pisze:

    > I nie wiadomo - uznano ze przesadzamy, czy wygodniej bylo tak uznac

    Pan Ockham mówi że wiadomo. Jeśli obecnie wiadomo co się dzieje w Korei
    i trampek się z kimem uściskuje a świat ma to w dupie, to pan Ockham
    mówi, że nie ma co szukać nadmiarowych wyjaśnień.

    Zresztą z chinami też wszycy interesy robią, mimo że wiadomo, że mają
    obozy koncentracyjne.

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2020-01-29 22:57:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2020 o 11:57, J.F. pisze:

    > W nocy w ogole odpada ... i byc moze ten pomysl tak odpadl.

    Oświęcim był w zasięgu jakiś myśliwcow? Bo dzienny nalot bez osłony
    myśliwskiej byłby samobójstwem.

    > O Oswiecimu cos pisza ze to stary sklad amunicji, wiec byc moze.

    Lata tam nie byłem. O ile w obozie macierzystym były to stare koszary i
    faktycznie mógł to być skłąd amunicji, to z Brzezince wątpię. Obóz
    budowali w pustym polu.

    > O drugich komorach w Treblince pisza, ze z cegiel.

    W Brzezince prawie na pewno były to bloki betonowe. z tego co pamiętam.

    > Byc moze. Hm, tak mi wychodzi, ze aby uzyskac 300m/s, to obiekt musi
    > faktycznie z 4.5km spadac, i to bez oporu powietrza. Ale cos pisza,
    > ze ostatecznie wykonczyly bomby, ktore trafily tuz za burtami.

    Tirpitz miał wymiary 250 x 36 metrów, a jak nawet nie trafiłeś, to bomba
    wpadała do fiordu albo w port wojenny. Więc można rzucać na chybił /
    trafił. W wypadku krematorium, jak się trochę pomylisz, to zmieciesz
    jakiś barak albo dwa pełen więźniów.

> [...]
    > bombardowaly z 500m. ten stary sklad taki solidny, ze bez Tallboya
    > nie zniszczysz ? Bombardowac czyms takim w srodku zamieszkalego obozu

    Przede wszystkim nei za bardzo widać, w co trafić. Może i nie potrzeba
    aż Teallboy, ale w każdym razie na pewno małą bombą tego nie rozwalisz.

    > W kazdym badz razie na dlugo nie pomoze. Chyba, zeby tak co tydzien
    > bombardowac .. to sie wiezniow na budowie usmierci, a szkopy sobie
    > kolejna lepiej zamaskuja ...

    Po co? Będą ich zapędzać i czekać, jak za nich odwalimy robotę zrzucają
    bomby.

    --
    Robert Tomasik

  • 39. Data: 2020-01-30 23:20:10
    Od: n...@o...pl

    ąćęłńóśźż <...@...pl> napisał(-a):

    > Ciekawe, czy i kto pozwie BBC za szerzenie kłamstwa o obozach koncentracyjnych w
    południowej Polsce.

    > -----

    A Oświęcim gdzie lezy? W centralnej Polsce?

  • 40. Data: 2020-01-31 21:59:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 30.01.2020 o 23:20, n...@o...pl pisze:

    > A Oświęcim gdzie lezy? W centralnej Polsce?

    KL Auschwitz-Birkenau leżało gdzieś w środku 1000 - letniej Rzeszy:)