  • 1. Data: 2007-02-14 22:11:24
    Temat: obowiazujacy format dokumentow?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tak mi sie wydaje ze mamy jakies normy (chocby ISO i normy krajowe PN)
    ktore okreslaja jak ma wygladac dokument elektroniczny itp.
    Co zrobic gdy mamy przyslac (droga elektroniczna) "costam" do
    urzedu/uczelni/funduszu (ogolnie sprawy
    panstwowe/pozarzadowe/urzedowe/administracyjne) i wymaganym formatem
    jest np ".doc z word 2000" bo inaczej nie zostanie przyjete i koniec?
    Powiedzmy ze mam juz "na pismie" (jesli odpowiedz urzednika na email
    mozna uznac za pismo) ze innego formatu dokumentu nie przyjmuja. Ze
    wzgledu na nieprzyjecie takiego dokumentu (w formacie zgodnym z iso..)
    uplynal termin i sa tego pewne konsekwencje.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2007-02-14 22:27:51
    Temat: Re: obowiazujacy format dokumentow?
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    BartekK napisał(a):
    > Tak mi sie wydaje ze mamy jakies normy (chocby ISO i normy krajowe PN)
    > ktore okreslaja jak ma wygladac dokument elektroniczny itp.

    Jest chyba coś takiego:

    Dz.U. 2005 nr 212 poz. 1766
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie
    minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20052121766

    Tylko nie wiem to rozporządzenie dotyczy urzedu/uczelni/funduszu, musisz
    doczytać wcześniejsze papiery (np. Dz. U. Nr 64, poz. 565)

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2007-02-14 22:31:05
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    BartekK napisał(a):
> [...]

    Tylko nie wiem to rozporządzenie dotyczy urzedu/uczelni/funduszu, musisz
    doczytać wcześniejsze papiery, np. Dz. U. Nr 64, poz. 565:

    USTAWA z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
    realizujących zadania publiczne

    Art. 2.

    1. Z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, przepisy ustawy stosuje się do
    realizujących zadania publiczne określone przez ustawy:

    1) organów administracji rządowej, organów kontroli państwowej i ochrony
    prawa, sądów, jednostek organizacyjnych prokuratury, a także jednostek
    samorządu terytorialnego i ich organów,

    2) jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw
    pomocniczych jednostek budżetowych,

    3) funduszy celowych,

    4) samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,

    5) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
    Społecznego,

    6) Narodowego Funduszu Zdrowia,

    7) państwowych lub samorządowych osób prawnych utworzonych na podstawie
    odrębnych ustaw w celu realizacji zadań publicznych

    - zwanych dalej "podmiotami publicznymi".

    2. Przepis art. 13 ust. 2 pkt 1 stosuje się również do podmiotu, któremu
    podmiot publiczny powierzył lub zlecił realizację zadania publicznego,
    jeżeli w związku z realizacją tego zadania istnieje obowiązek
    przekazywania informacji do lub od podmiotów niebędących organami
    administracji rządowej.

    3. Przepisów ustawy nie stosuje się do przedsiębiorstw państwowych,
    spółek handlowych, jednostek badawczo-rozwojowych, państwowych szkół
    wyższych i państwowych wyższych szkół zawodowych. Polskiej Akademii Nauk
    i tworzonych przez nią jednostek organizacyjnych, służb specjalnych w
    rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji
    Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 74, poz.
    676, z późn. zm.2)), Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii
    Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Rzecznika Praw Obywatelskich,
    Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego, sądów administracyjnych,
    Najwyższej Izby Kontroli, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji,
    Krajowego Biura Wyborczego, Instytutu Pamięci Narodowej - Komisji
    Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu oraz Narodowego Banku
    Polskiego, poza przypadkami gdy w związku z realizacją zadań przez te
    podmioty istnieje obowiązek przekazywania informacji do i od podmiotów
    niebędących organami administracji rządowej; w takim przypadku stosuje
    się art. 13 ust. 2 pkt 1 ustawy.

    --
    Filip.

  • 4. Data: 2007-02-15 00:21:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:er01ft$l2b$1@atlantis.news.tpi.pl BartekK
    <s...@N...org> pisze:

    > Tak mi sie wydaje ze mamy jakies normy (chocby ISO i normy krajowe PN)
    > ktore okreslaja jak ma wygladac dokument elektroniczny itp.
    Kiedy pobieram ze strony mojego banku dowody przelewów to są one w formacie
    *.pdf. Na dole takiego dokumentu jest napis: "dokument elektroniczny, nie
    wymaga pieczęci ani podpisu". Honorowano mi takie nawet w urzędzie
    skarbowym, bez żadnych dyskusji.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-02-15 01:05:51
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jotte wrote:
> [...]
    > elektroniczny, nie wymaga pieczęci ani podpisu". Honorowano mi takie
    > nawet w urzędzie skarbowym, bez żadnych dyskusji.

    Tak z ciekawości: nagrywałeś na dyskietkę/płytkę, czy przychodziłeś z
    laptopem?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 6. Data: 2007-02-15 01:56:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Tak z ciekawości: nagrywałeś na dyskietkę/płytkę, czy przychodziłeś z
    > laptopem?

    W moim przypadku do kredytu hipotecznego wystarczyły wydruki
    przychodzących przelewów na konto.

    Pamiętaj, że taki "papier" stanowi dokument i jeśli by go ktoś
    sfabrykował, podpadałby pod kryminalne przepisy za fałszowanie
    dokumentów i używanie ich (a w tym przypadku jeszcze byłoby wyłudzenie
    kredytu).

    Więc chyba oczywiste jest, że taki numer jest mało prawdopodobny, skoro
    "klient" i tak z reguły musi się wylegitymować jakimś dowodem tożsamości
    - więc w razie czego wiadomo, kogo szukać.

  • 7. Data: 2007-02-15 07:46:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BartekK napisał(a):

    > Tak mi sie wydaje ze mamy jakies normy (chocby ISO i normy krajowe PN)
    > ktore okreslaja jak ma wygladac dokument elektroniczny itp.

    Np ktore?

    j.

  • 8. Data: 2007-02-15 11:59:46
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > "klient" i tak z reguły musi się wylegitymować jakimś dowodem tożsamości
    > - więc w razie czego wiadomo, kogo szukać.

    Chodzi tylko o to, że art. 7 ustawy Prawo bankowe, na podstawie którego
    wydany został dokument o którym mówił Jotte, w żaden sposób nie dotyczy
    takiego *papieru*.

  • 9. Data: 2007-02-15 21:03:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:er0blh$m9e$2@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Tak z ciekawości: nagrywałeś na dyskietkę/płytkę, czy przychodziłeś z
    > laptopem?
    Robiłem fotkę monitora, pod różnymi kątami, przy 6 świadkach i notariuszu.

    A naprawdę to oczywiście wydruk. No i rzecz jasna plik na dysk po wieczne
    czasy...

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-02-16 01:37:16
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jotte wrote:
> [...]
    > notariuszu.
    >
    > A naprawdę to oczywiście wydruk. No i rzecz jasna plik na dysk po

    No tak, papier wszystko przyjmie. Zawsze mnie śmieszyło powoływanie się,
    pokazując kartkę papieru, na formułkę "to jest dokument elektroniczny"
    (w przypadku gdy osoba której pokazujemy ten dokument nie chce go
    przyjąć do wiadomości z powodu braku podpisu/pieczątki). Inna sprawa, że
    oczywiście na takiej kartce ani podpisu ani pieczęci być nie musi.