    From: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obowiazujacy format dokumentow?
    Date: Wed, 14 Feb 2007 23:31:05 +0100

    BartekK napisał(a):
    > Tak mi sie wydaje ze mamy jakies normy (chocby ISO i normy krajowe PN)
    > ktore okreslaja jak ma wygladac dokument elektroniczny itp.
    > Co zrobic gdy mamy przyslac (droga elektroniczna) "costam" do
    > urzedu/uczelni/funduszu (ogolnie sprawy

    Jest chyba coś takiego:

    Dz.U. 2005 nr 212 poz. 1766
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie
    minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20052121766

    Tylko nie wiem to rozporządzenie dotyczy urzedu/uczelni/funduszu, musisz
    doczytać wcześniejsze papiery, np. Dz. U. Nr 64, poz. 565:

    USTAWA z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
    realizujących zadania publiczne

    Art. 2.

    1. Z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, przepisy ustawy stosuje się do
    realizujących zadania publiczne określone przez ustawy:

    1) organów administracji rządowej, organów kontroli państwowej i ochrony
    prawa, sądów, jednostek organizacyjnych prokuratury, a także jednostek
    samorządu terytorialnego i ich organów,

    2) jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw
    pomocniczych jednostek budżetowych,

    3) funduszy celowych,

    4) samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,

    5) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
    Społecznego,

    6) Narodowego Funduszu Zdrowia,

    7) państwowych lub samorządowych osób prawnych utworzonych na podstawie
    odrębnych ustaw w celu realizacji zadań publicznych

    - zwanych dalej "podmiotami publicznymi".

    2. Przepis art. 13 ust. 2 pkt 1 stosuje się również do podmiotu, któremu
    podmiot publiczny powierzył lub zlecił realizację zadania publicznego,
    jeżeli w związku z realizacją tego zadania istnieje obowiązek
    przekazywania informacji do lub od podmiotów niebędących organami
    administracji rządowej.

    3. Przepisów ustawy nie stosuje się do przedsiębiorstw państwowych,
    spółek handlowych, jednostek badawczo-rozwojowych, państwowych szkół
    wyższych i państwowych wyższych szkół zawodowych. Polskiej Akademii Nauk
    i tworzonych przez nią jednostek organizacyjnych, służb specjalnych w
    rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji
    Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 74, poz.
    676, z późn. zm.2)), Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii
    Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Rzecznika Praw Obywatelskich,
    Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego, sądów administracyjnych,
    Najwyższej Izby Kontroli, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji,
    Krajowego Biura Wyborczego, Instytutu Pamięci Narodowej - Komisji
    Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu oraz Narodowego Banku
    Polskiego, poza przypadkami gdy w związku z realizacją zadań przez te
    podmioty istnieje obowiązek przekazywania informacji do i od podmiotów
    niebędących organami administracji rządowej; w takim przypadku stosuje
    się art. 13 ust. 2 pkt 1 ustawy.

    --
    Filip.