  • 1. Data: 2004-03-27 11:58:07
    Temat: Re: obowiązek szkolny
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "mob64" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:31ed1af8.0403260615.f80c8c4@posting.google.com.
    ..
    > Witam !
    > Czy od koniecznosci spelnienia obowiazku szkolnego sa jakiekolwiek
    > odstepstwa ?
    > Dla dzieci głęboko uposledzonych prawo przewiduje uczestnictwo w
    > zajeciach rewalidacyjno-wychowawczych. Czy jest to obowiazkowe bez
    > wzgledu na stopien uposledzenia ? Co z osobami bedacymi w stanie tzw.
    > spiaczki ? Czy i gdzie jest granica, poza która obowiazek szkolny
    > przestaje obowiazywac ?
    > Przepisy, do których dotarlem nie podaja zadnych wyjatków, czy do
    > czegos nie dotarlem ? A moze nietypowa forma "home education" ?

    Raczej nie dotarłeś... Przepisy regulują np. nauczanie indywidualne
    które działa właśnie tak, że to nauczyciele jeżdża do cięzko chorych
    uczniów, którzy nie mogą chodzic do szkoły. Warunkiem jest
    zdaje się odpowiednie zaświadczenie z poradni pedagogicznej.
    Szczegółówe przepisy znajdziesz np. tutaj:
    http://ipwo.vulcan.pl/, szukaj w indeksie rzeczowym pod hasłami
    "Nauczanie indywiudalne", "Obowiązek szkolny".

    Michał Łętowski

  • 2. Data: 2004-03-28 10:38:48
    Temat: Re: obowi?zek szkolny
    Od: poreba <d...@p...com>

    m...@i...pl (mob64) niebacznie popelnil
    :

    Podłączająć się pod wątek w związku ze wspomnianym "home edication":

    Jedna ustawa nakłada obowiązek szkolny,
    inna ustawa gwarantuje wolność wyznania.
    Co w przypadku gdy przekonania religijne "zabraniają posyłania"
    dzieci do szkoły?
    Szczegóły nie są tu istotne
    (nauka ewolucji, koedukacja, przymus religijny nauki w szkole
    wyznaniowej...) - pytam czysto teoretycznie.
    Bardziej mnie interesuje jak prawo generalnie rozwiązuje
    tego typu konflikty (jest służba zastępcza w popoo)

    --
    pozdro
    poreba

  • 3. Data: 2004-03-28 12:07:48
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    poreba <d...@p...com> napisał(a):

> [...]
    > Szczegóły nie są tu istotne
    > (nauka ewolucji, koedukacja, przymus religijny nauki w szkole
    > wyznaniowej...) - pytam czysto teoretycznie.

    Wtedy zakładasz szkołę prywatną lub uczysz dziecko w domu.

  • 4. Data: 2004-03-29 13:13:23
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl> niebacznie popelnil

    > Wtedy zakładasz szkołę prywatną lub uczysz dziecko w domu.
    Rozumiem. że P.Kowalski będący z zawodu np. cieślą i jednocześnie
    zarejestrowanego w Polsce Związu Wyznaniowego Czcicieli X może
    złożyć (gdzie: w kuratorium? gminie?) oświadczenie że jego dziecko
    będzie
    realizowało obowiązek szkolny w domu a on zam tynauk będzie
    udzielał!?

    --
    pozdro
    poreba, zafascynowany hamerykańskością

  • 5. Data: 2004-03-29 18:16:11
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    poreba <d...@p...com> napisał(a):

> [...]
    > złożyć (gdzie: w kuratorium? gminie?) oświadczenie że jego dziecko
    > będzie realizowało obowiązek szkolny w domu a on zam tynauk będzie

    Art. 16 ust. 8 Ustawy o systemie oświaty.