  • 1. Data: 2004-03-27 11:39:17
    Temat: Świadectwo maturalne
    Od: Lolek <l...@w...pl>

    Wiec sytuacja wygląda tak: złożyłem papiery (wraz z świadectwem
    maturalnym) na pewną uczelnię prywatną. Po po opłaceniu i zaliczeniu
    pierwszego roku studiów na tej uczelni stwierdziłem ze nie podoba mi sie
    w tej szkole i ze interesuje mnie cos zupełnie innego (dostałem sie na
    PW). Stwierdziłem ze skoro nie zapłacę wpisowego na następny semestr to
    nie bedę juz studentem tej uczelni, nie zostanę "wpisany" na listę
    studentów. niestety myliłem się. okazało sie ze kiedy chciałem odebrać
    świadectwo maturalne, to moje zobowiązania wobec szkoły wyniosły ok
    3000zł + wpisowe. nie wiem jak to możliwe przecież nie studiowałem juz
    na tej uczelni. Świadectwo maturalne mogę odebrać dopiero po wpłaceniu
    tej kwoty.
    Czy ta uczelnia ma prawo tak robić?

  • 2. Data: 2004-03-27 12:15:29
    Temat: Re: Świadectwo maturalne
    Od: "Nicolka" <n...@b...pl>

    Prawdopodobnie tak! Musisz wrócić do umowy jaka podpisywałeś ze szkoła...
    jesli chciales sie wypisac, musiałeś TO powiedziec w szkole i rozwiazac z
    nimi umowę... Niestety skoro tak nie zrobiłeś, oni jako szkoła nie wiedza
    czy Ty chodziłes czy nie chodziłes na zajecia....

  • 3. Data: 2004-03-27 12:44:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 27. marca 2004 13:15 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Nicolka:

> [...]
    > nimi umowę... Niestety skoro tak nie zrobiłeś, oni jako szkoła nie wiedza
    > czy Ty chodziłes czy nie chodziłes na zajecia....

    No właśnie. Gdyby było odwrotnie i gdyby go skreślili, bo nie wpłacił, a on
    by chciał dalej studiować, to pewnie by rozdarł się, że te świnie go
    skreśliły zamiast dać ostrzeżenie czy odsetki....

    Widziałem już takich oszołomów, co chcieli w ten sposób rezygnować z konta w
    banku... ,,Bo przecież nie korzystałem z konta przez ten rok, a paskudny
    bank mi teraz każe płacić za utrzymanie konta''. Jednemu z drugim czasami
    ciężko tyłek ruszyć i wysłać choć pismo ,,mam was gdzieś, odchodzę''.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2004-03-27 13:04:41
    Od: Lolek <l...@w...pl>

    Użytkownik Nicolka napisał:

> [...]
    > nimi umowę... Niestety skoro tak nie zrobiłeś, oni jako szkoła nie wiedza
    > czy Ty chodziłes czy nie chodziłes na zajecia....

    w takim razie coto jest to "wpisowe"??

    Mi wydaje sie ze jest to opłata za wpisanie na liste studentów. Nie
    płacisz nie studiujesz. Proste

  • 5. Data: 2004-03-27 13:24:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 27. marca 2004 14:04 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Lolek:

    > w takim razie coto jest to "wpisowe"??
    >
    > Mi wydaje sie ze jest to opłata za wpisanie na liste studentów. Nie
    > płacisz nie studiujesz. Proste

    A co to jest opłata za kartę płatniczą? Też mam wydaną na 2 albo 3 albo 4
    lata, a pobierana jest rocznie. A abonament za telefon? Też ,,nie płacę,
    mają wyłączyć''? Owszem, wyłączą, ale pierwszy a nawet drugi czy trzeci
    abonament Ci policzą.

    Skoro wpisałeś się na studia, to one trwają kilka semestrów. Więc na kolejne
    też Cię zapisano, skoro nie zgłosiłeś rezygnacji. I za ten zapis rządają
    teraz opłaty. Tak ciężko było zgłosić rezygnację?

  • 6. Data: 2004-03-27 13:43:06
    Od: Lolek <l...@w...pl>

> [...]
    > też Cię zapisano, skoro nie zgłosiłeś rezygnacji. I za ten zapis rządają
    > teraz opłaty. Tak ciężko było zgłosić rezygnację?

    Opłata za studia (czyli za jakąś uslugę) to jest zupełnie coś innego niż
    "wpisowe". Wpisowe to jest opłata za wpisanie studenta na dany semestr.
    Opłata za studia to opłata za otrzymaną usługę. Opłata wpisowego nie
    dotyczy całych studiów tylko danego semestru.

  • 7. Data: 2004-03-27 13:45:17
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    > w takim razie coto jest to "wpisowe"??
    >
    > Mi wydaje sie ze jest to opłata za wpisanie na liste studentów. Nie
    > płacisz nie studiujesz. Proste

    Nie wiem co to za uczelnia ale pierwszy raz słyszę żeby pobierano "wpisowe"
    za wpisanie na drugi rok studiów, a jak piszesz pierwszy rok ukończyłeś więc
    skąd w dziekanacie mają wiedzieć że ci się znudziło?

  • 8. Data: 2004-03-27 16:25:19
    Od: "Agnieszka I Artur" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3000zł + wpisowe. nie wiem jak to możliwe przecież nie studiowałem juz
    > na tej uczelni. Świadectwo maturalne mogę odebrać dopiero po wpłaceniu

    Jeśli potrzebne ci jest świdectwo , załatw se dupilikat z średniej szkoły
    (autopsja )
    Pozdrawaim :-)

  • 9. Data: 2004-03-27 18:08:46
    Od: "castrol" <c...@w...chello.pl>

    Użytkownik "Agnieszka I Artur" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c44a1s$l3j$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jeśli potrzebne ci jest świdectwo , załatw se dupilikat z średniej szkoły
    > (autopsja )

    Swiadectwo maturalne jest dokumentem potwierdzajscym ukonczenie szkoly
    sredniejn wraz ze zdana matrura i dokument ten jest wlasnoscia autora tego
    watku.

    Szkola ma obowiazek wydac go na rzadanie wlasciciela i nie ma prawa go
    przetrzymywac tlumaczac sie ze go odda jesli student zaplaci.

    Jesli szkola chce sie domagac swoich praw to moze oddac sprawe do sadu a to
    co teraz robi jest jak najbardziej niezgodne z prawem.

    Pozdrawiam
    Jacek.

    PS. Mialem podobna sprawe, rowniez zalegalem szkole z kaska, oni nie chcieli
    mi wydac dokumentow, dopoki nie splace zadluzenia, napisalem do nich pismo w
    ktorym zarzadalem zwrotu dokumentow i bez probemu mi je oddano a z reszta
    moich zaleglosci wobec szkoly rozliczylismy sie pozniej

  • 10. Data: 2004-03-27 20:33:08
    Od: "Mirek" <u...@p...onet.pl>

    > Świadectwo maturalne mogę odebrać dopiero po wpłaceniu
    > tej kwoty.
    > Czy ta uczelnia ma prawo tak robić?

    Napisz do uczelni pismo z żądaniem zwrotu świadectwa maturalnego - podpisz
    się pod nim, zrób kopię. zanieś do szkoły do sekretariatu, oddaj jedno pismo
    a na kopii zażądaj potwierdzenia wpływu (pieczątka, data, podpis) -
    dostaniesz świadectwo w iście ekspresowym tempie.