  • 1. Data: 2004-03-27 11:39:08
    Temat: Swiadek w sadzie pracy
    Od: <a...@w...pl>

    Witam
    Podalem nazwisko kolegi z bylem firmy (on nadal tam pracuje) jako swiadka w
    sprawie w sadzie pracy.
    Powiedziale ze nie chce zeznawac i nie poda mi swojego adresu domowego - sad
    pracy dal mi 7 dni na skompletowanie danych swiadkow...
    Co teraz?
    1) Mozna podac jego nazwisko i adres aktualnej jego pracy, ewentualne
    zawiadomienie z sadu przyjdzie na adres pracy na jego nazwisko !??
    2) Czy on moze nie stawic sie w sadzie, odmowic zeznac? co grozi za odmowe
    zeznac, klamstwo w sadzie pracy...?

    z gory dziekuje za odpowiedz
    arrson

  • 2. Data: 2004-03-27 13:56:10
    Temat: Re: Swiadek w sadzie pracy
    Od: "Beata " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <a...@w...pl> napisał(a):

    > 1) Mozna podac jego nazwisko i adres aktualnej jego pracy, ewentualne
    > zawiadomienie z sadu przyjdzie na adres pracy na jego nazwisko !??

    Tak, skoro nie ma innego sposobu.

    > 2) Czy on moze nie stawic sie w sadzie, odmowic zeznac? > co grozi za
    odmowe
    > zeznac, klamstwo w sadzie pracy...?

    Każdy ma obowiazek zeznawać (z drobnymi wyjątkami, ale raczej nie chodzi o
    taki przypadek). Sąd moze nałożyc grzywnę do 1000 złotych na osobę
    uchylającą się od tego obowiązku. Może tez zarządzić przymusowe sprowadzenie.

    Ponadto:
    Odpowiedzialność za składanie fałszywych zeznań albo zatajanie prawdy - art.
    233 kk

    B.

  • 3. Data: 2004-03-27 20:25:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...com>

    Czesc

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, a...@w...pl napisał(a):

    > Witam
    > Podalem nazwisko kolegi z bylem firmy (on nadal tam pracuje) jako swiadka w
    > sprawie w sadzie pracy.

    Czy az tak bardzo nie lubiles tego kolegi? Albo chcesz wkrotce
    przestac go lubic.
    Ja wiem, masz racje w swoim sporze, szef to swinia, ale dlaczego
    mieszasz do tego kolege?
    Zastanow sie co Twoj kolega wybierze: utrate zarobkow, czy utrate
    kolegi?

    Jestem w podobnej sytuacji. Ale nawet przez chwile mi nie
    zaswitala mysl, ze mialbym podac kolege za swiadka. Mialby wybor
    jak wyzej podalem. Badz realista.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x14FF5BF4
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ