  • 1. Data: 2010-07-21 22:12:42
    Temat: obowiazek denuncjacji
    Od: "TomekK" <s...@g...com>

    Co sądzicie na temat rozszerzenia katalogu przestępstw podlegających
    obowiązkowemu zawiadomieniu przy okazji dwóch ostatnich nowelizacji kk w tym
    roku ?
    Potrzebne czy wręcz zbędne. Jaki jest w ogóle wasz stosunek do kwestii
    zawiadamiania
    organów ścigania ?

  • 2. Data: 2010-07-21 22:16:44
    Temat: Re: obowiazek denuncjacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    TomekK pisze:
> [...]
    > roku ?
    > Potrzebne czy wręcz zbędne. Jaki jest w ogóle wasz stosunek do kwestii

    Jakich przestępstw dotyczy to rozszerzenie?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-07-21 22:28:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jakich przestępstw dotyczy to rozszerzenie?

    Nie znasz obowiązującego prawa ?? Jeszcze przestępstwo popełnisz.
    Ignorantia iuris nocet :)

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2010-07-21 22:32:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Nie znasz obowiązującego prawa ?? Jeszcze przestępstwo popełnisz.
    > Ignorantia iuris nocet :)

    Jeszcze nie jestem tak szalony, aby czytać wszystko, co Sejm wypluje :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-07-21 22:58:46
    Od: "TomekK" <s...@g...com>

    > Jakich przestępstw dotyczy to rozszerzenie?

    w pierwszej z 2 nowelizacji:
    przestępstw o charakterze terrorystycznym oraz pozbawienia wolnosci
    czlowieka;
    w drugiej (wchodzi w zycie we wrzesniu) dolozono do tego:
    legislacyjny potworek 118a (wchodzi rownoczesnie) czyli niewiadomo co
    (copy&paste z prawa miedzynarodowego)

    + stosowanie srodkow masowej zaglady (120kk),
    ich wytwarzanie, gromadzenie itd (121kk),
    atakowanie miejscowosci, obiektu niebronionego podczas dzialan zbrojnych -
    casus naghar khel (122kk),
    zabojstwo osob ktore sie poddaly, rannych i tym podobnych kategorii osob
    (123kk)
    oraz zmuszanie tychze do sluzby we wrogich silach zbrojnych (124kk)

    + 189a par. 1 czyli handel ludźmi (tez wchodzi w zycie we wrzesniu)

    w wyniku tego katalog przestepstw podlegajacych obowiazkowi denuncjacji
    rozrosl sie do niespotykanych
    dotad rozmiarow, choc juz przed nimi nie byl zbyt liberalny w porownaniu do
    standardow europejskich.

  • 6. Data: 2010-07-21 23:00:11
    Od: "TomekK" <s...@g...com>

    > Nie znasz obowiązującego prawa ?? Jeszcze przestępstwo popełnisz.
    > Ignorantia iuris nocet :)

    hehe, w przypadku art. 240 kk spalbym spokojnie,
    skazania zdarzaja sie nader rzadko.

  • 7. Data: 2010-07-22 08:12:56
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 22 Jul 2010 00:12:42 +0200, TomekK napisał(a):

> [...]
    > tym roku ?
    > Potrzebne czy wręcz zbędne. Jaki jest w ogóle wasz stosunek do kwestii

    Denuncjacja jest obowiązkową cnotą obywatelską Demokratycznego Państwa
    Prawa i dlatego powinna być obowiązkowa.